OCD in de knie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

streep

OCD in de knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 18:45

Bij miijn paard ( 8 jaar) is in beide knieën OCD geconstateerd.
Wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij iets vertellen over de operatie, kans op herstel en de revaltidatie.
Thx

never

Re: OCD in de knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:54

hoi hoi

mijn paard had dit aan beide sprongewichten ook als 8 jarige

na 2 opertaies in kesteren 3000 euro lichter gaat het super.
hij is 2 keer geopereerd omdat na de 1e operatie iets was achtergebleven wat in eerste instansie niet op de foto's te zien was dus moets hij nog een keer worden geopereerd.

Mijn paard had echt in beide gewichten tot wel 6 lossen fracmenten die zijn allemaal weg gehaald het waren echt zware operaties.

Na de operatie moets hij 3 weken box rust 1 week stappen aan de had en 3 weken stappen onder het zadel.
Daarna mocht ie weer de wei in eerste een klein stukje land om weer te wennen en toen weer gewoon het land in.
Ik mocht ook meteen daarna wel weer rustig aan rijden maar ik heb hem bijna en jaar rust gegeven omdat ik toch geen wedstrijden of iets rij en hem allen heb voor de hobby.

als je nog meer wilt weten hoor ik het graag
groetjes mirella

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:47

Begin vorig jaar werd er bij mijn toen 4 jarige ook in beide achter knieen ocd vastgesteld.De prognose was voor de operatie redelijk dubieus omdat hij aan beide knieen meerdere ocd s had waarvan aan de rechter knie een stuk van wel 3 tot 4 cm!

Hij is toch geopereerd in Emmeloord en de operatie was goed verlopen.Daarna heeft hij 1 week in de box gestaan en daarna hebben we een kampje buiten gemaakt ter grote van een ruime box.Daar heeft hij 6 weken in gestaan met 2 maal per dag stappen aan de hand.Daarna hebben we het kampje iets grotet gemaakt 5 bij 6 ongeveer en daar heeft hij 4 maanden in gestaan.

Na controle met positief advies mocht hij daarna het weiland weer op.Al met al heeft hij een jaar rust met stappen aan de hand gehad,

Maar daarna ging het goed en waren de artsen zeer tevreden over het resultaat dat boven verwachting was.

Zijn knieen zijn weer in orde! ( helaas kwam hij 3 weken nadat hij weer onder het zadel was in het hek terecht en is nu weer in Emmeloord geopereerd aan een peesblessure )

Ik hoop dat deze net zo goed hersteld als zijn knieen.

Succes met je paardje.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:19

hartelijk dank voor jullie reactie. Gelukkig ook nog eens goed nieuws ipv al die horrorverhalen die ik tot nu toe heb gehoord.

Groetjes joke en succes met jullie paardjes

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:42

Mijn paard heeft ook OCD in zijn achterknie..
Is daar 8 jaar geleden aan geopereerd in België en is het grootste gedeelte weggehaald..
Daarna heeft hij 2 maanden in de box gestaan en hij heeft er tot nu toe nog nooit meer last van gehad..
Hij was toen 2 en nu is tie 10. Ik rij er M2 mee nu en hij heeft nergens last van..
Het zal vast goedkomen!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:24

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:38

OCD's die goed te verwijderen zijn gewoon weg halen en dan is ie weer OCD-vrij.

2 maanden later rij je alweer.

Succes!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:55

hoe zie of constateer je OCD?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:08

D.M.V foto's..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:11

Meisje dat op ons paardje rijdt heeft zelf ook een paardje met OCD.
Ze hebben hem laten opereren, maar het herstel duurt bij hem erg lang.. Ze heeft nou al een half jaar niet echt meer kunnen rijden.
Zei zelf dat als ze weer een paardje zo krijgen die OCD zou hebben ze het gewoon zou laten zitten.
Elke keer lijkt het helemaal goed maar na het rijden werd het toch weer warm en dik ofzo..
Maarja hoort gelukkig ook heel veel positieve dingen

Deze had het trouwens achter in z'n sprongewricht..

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:59

ik kan er niks over vertellen.
maar wij hebben ook het vermoeden dat mijn 3 jarige hengst ook O.C.D heeft in zijn rechtervoet (miss.de andere ook wel)maar hij loopt af en toe echt onregelmatig en met zijn rechtervoet sleept hij heel erg.
Gelukkig komt ie maandag al op fotos zodat we verder kunnen zien, ben heel erg benieuwd.
Ben wel benieuwd naar meer reacties over OCD!!!

succes en sterkte nog...

xx afke