Schijndrachtig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Schijndrachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 10:34

haaij,,

Wij hebben pas 2 shetlanders gekocht, een hengstje en een merrie zodat we volgend jaar een veulen krijgen.
We hebben de shetlanders van iemand gekocht die er niet zo heel veel verstand van heeft, die heeft gewoon shetlanders voor de verkoop.
Nou zei hij dat de merrie voor volgend jaar drachtig zou zijn. Wij vonden het wel jammer dat ze niet voor dit jaar drachtig zou zijn, maar we hebben haar toch genomen. We vonden haar ook best wel dik, ook voor een shetlander. En toen afgelopen vrijdag begon ze melk te lekken en stond ze de hele tijd in het schuilhuisje.
Een paard hoort dan binnen 12 uur een veulen te krijgen, maar er zijn ook uitzonderingen, maar ze heeft dus nog steeds geen veulen gekregen!
Nou heb ik gehoord dat bij honden ze ook schijndrachtig kunnen zijn, nou heb ik dus een vraagje.. is ze gewoon laat met veulenen? Of is ze schijndrachtig?

RRteam

Re: Schijndrachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:54

zal je niet een s de DA laten kijkken naar beesie

ellepel

Re: Schijndrachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:12

hoeft niet, we hebben een merrie gehad, waarbij de melk uit het uier stroomde over de achterbenen heen, deze merrie heeft zo bijna drie dagen doorgelopen voor het veulen eruit kwam.

nog even afwachten dnek ik, en vraag anders zowiezo even raad aan en veearts...