Weerstandverhoging, hoe heette die druppels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Weerstandverhoging, hoe heette die druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 08:50

De zoekfunctie doet het nu helemaal niet meer bij mij, maar ik las laatst iets over druppels, van VSM?

Iniedergeval ik zoek iets wat de weerstand goed verhoogd!

Iemand tips/ideeën?

Het paard heeft namelijk snel last van kleine dingen (mok gaat extreem langzaam over/snel last van verkoudheid ect).

Super Bedankt!

Anoniem

Re: Weerstandverhoging, hoe heette die druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 08:57

Bedoel je misschien Pyrosan?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:33

Echinacea Forte van Bloem? Kan je bij de drogist halen - de grootverpakking van 300 ml is volgens mij rond de 16 euro. Dan 5 dagen 5 ml. per dag geven daarna 3 ml. per dag; rechtstreeks in de mond spuiten met een klein spuitje (zonder naald...).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:15

echinaforce van A vogel.

A.Vogel Echinaforce is een homeopathisch
geneesmiddel dat wordt toegepast bij onvoldoende
weerstand,bij griep en verkoudheid.
De druppels worden verpakt in een flesje met
een inhoud van 20 ml,50 ml of 100 ml.

15-20 druppels 2x per dag op een stukje brood doen, mag niet samen metbrok worden gegeven, hooi op gras kan geen kwaad.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 14:14

Kyona schreef:
Echinacea Forte van Bloem? Kan je bij de drogist halen - de grootverpakking van 300 ml is volgens mij rond de 16 euro. Dan 5 dagen 5 ml. per dag geven daarna 3 ml. per dag; rechtstreeks in de mond spuiten met een klein spuitje (zonder naald...).

Ik heb deze gehaald! Al 1 keer gegeven, ben heel benieuwd....

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:52

Suc6! Kan best even duren, voordat het aanslaat hoor. Belangrijk is wel, zoals Ellepel hierboven schreef, om het los van het eten te geven. Bijv. als je hem aan het poetsen bent, vlak na het rijden enz. Dan kan het even goed inwerken zonder dat er gelijk voer bij komt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:05

mijn ervaring is dat je na een dag of vier pas ziet dat paarden opknappen....

dus of het werkt of niet is dan niet helemaal zeker, maar heb wel gemerkt dat ze daarna niet weer terugvallen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 15:44

En hoelang moet je ze het eigenlijk voeren? Want ik heb nu 200ml. Ze hadden geen 300ml.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:19

Echinacea geef je zo lang als het nodig is, maar niet langer. Ook kun je het niet geven als het niet echt nodig hebben, dan kan het tegen ze werken.

Wij geven altijd (als ze echt niet lekker zijn) 2 keer per dag een vol spuitje (10 ml ofzo?) en als ze dan opknappen gaan we over op 1 keer per dag tot ze beter zijn.

Maar je kunt het ook (eenmalig) voorkomend geven als je een stressvolle situatie tegemoet gaat (bezoek aan DA, wedstrijd ofzo)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 20:44

Ik geef het nu omdat ze vorige week wat hoeste en gister na wedstrijd (zware wedstrijd gehad in R'daal) 1 dikke druppel snot, maar kon vandaag weer helemaal niks vinden ook geen hoesten. Zaterdag had ze wel iets opgezette klieren, ook niks meer van gezien.
Ook vind ik haar soms wat energieloos kijken (niet dat ze lui enzo is en echt geen energie is, maar gewoon niet vrolijk genoeg).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:44

daar kan het ook heel goed voor helpen, ik zou het een dag of tien geven en daarna ermee stoppen, dan moet het lichaam zelf weer goed alles kunnen doen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:31

Hm en wat als je paard mok heeft en je daarvoor echineafors wilt geven ter ondersteuning? Mijn merrie heeft het namelijk best hardnekkig en terwijl ik het gaf zag ik wel verbetering, maar ik smeerde ook met zalf. Toen ik even stopte met de druppels zag ik wel weer verslechtering. Nu geef ik het dus weer. Wel door haar wortel-appel-hapje. Iemand hier een idee over?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:43

IngLio: het kan best helpen tegen mok. Vindt ze het vies? Het werkt nl. het beste als je het rechtstreeks in haar mond doet. Vaak vinden ze het na een paar keer wel lekker...
Mijn vorige paard gaf ik het trouwens gewoon langdurig, alleen 2 dagen per maand niet - dit was op advies van een deskundige. Hij was heel gevoelig voor hoesten en als ik stopte begon hij gelijk weer te hoesten. Met de echinacea ging het heel goed en heb nooit tegenwerkingen gemerkt enz.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:06

Tegen mok kun je het heel goed geven. Het verhoogd de weerstand natuurlijk. Verder kun je ook tegen mok groene leem voeren (wel eetbare natuurlijk).

Echinacea kun je het beste in een spuitje geven, en ik hoorde ook (van een deskundige) dat je het flesje eerst goed moet schudden om het goed te activeren (weet niet echt goed waarom, maar ik doe het toch altijd... )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 06:47

als ze hardnekkig mok heeft zou ik cure-mok van de paardendrogist halen.. zijn tabletjes die je door t voer moet doen, die werken heel goed

enne de echinaforce doe ik altijd op een stukje brood, gewoon klein hoekje, druppels erop en geven...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:01

Ow fijn dat jullie er positief over zijn!

Ik geef de druppels (stuk of 15, net als bij volwassenen) op 1 gesneden appel en 1 gesneden wortel. Heb geen spuitje, dus in haar mond spuiten heb ik nog niet kunnen doen. Werk tijdelijk in een ziekenhuis, dus zal zo eens rondneuzen waar ik er 1 op kan duikelen.

Ze krijgt het 5x per week, als ze aan het werk is geweest, voordat ze weer de wei op gaat. Eerst werken, dan mok uitgebreid behandelen zoals dat bij haar helpt en haar naverzorgen en dan hapje appel/wortel met druppels. Er zit dus wel een dik half uur tot uur tussen het werk en het hapje. Had ergens gelezen dat direct voeren na het werken niet goed is voor de spieren, ivm verzuring ofzo en dat je beter een uur kon wachten met voeren. Correct me if i'm wrong.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 10:52

Het is niet dat ik het gebruik tegen mok, maar heb het idee dat het nog steeds niet 100% uit haar lichaam is. Soms nog mini korstjes enzo, je weet wel.
Alsof ze overal tegen aanhangt en er over niet 100% van bovenop komt.

Ik ben naar apotheek gereden voor spuitje, kreeg m zelfs gratis mee!

Ik dacht juist voor het werken ivm dat er dan lang tussen zit met eten en het lekker kan werken.
En het is homeopatisch, het zal toch geen ellende aanrichten?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:50

Echt schade lijkt me ook sterk hoor. Ik geef het nu zo'n 3 maanden denk ik, af en aan.

Wat je wel eens hoort van homeopathische hoestdrank is dat als je dat neemt terwijl je niet hoest, je juist gaat hoesten.

Het is gewoon lastig om de weerstand te meten van je paard.
Maar ik denk dat als ie genoeg op de wei staat met goed gras, en op stal genoeg goed hooi of kuil krijgt en je eventueel nog wat bijvoert (niet overdreven) en hier en daar een appel en een wortel je toch in de goede richting moet zitten van een gezond paard, zeker als dat gecombineerd wordt met goede poetsbeurten, regelmatig bekappen, ontwormen en beweging geven. Het mentale plaatje in je paard z'n hoofd telt ook mee. Is je paard uit zijn doen, verveelt ie zich, e.d zul je dat waarschijnlijk ook in zijn lichamelijke gezondheid merken, merk je dat niet snel, dan op den duur wel.

Mok kan door zoveel dingen veroorzaakt worden, maar dat is een ander topic.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:27

tegen mok kun je ook calendula zalf of uierzalf smeren - licht antiseptisch en vochtafstotend.
Bij het paard van Quijo Savan zou ik eens proberen een vitaminestoot te geven (zo een die je eenmaal geeft, niet een kuur)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:13

Ja maar vitamine stoot werkt maar kort en ze mist geen vitamines (toen ze zelfs niet verhaarde bloedtest gedaan, kon niks vinden).

Het is gewoon eff net dat kleine beetje weerstand... Zoals die mok bijvoorbeeld. Je kunt het geen mok noemen, maar echt hele week geen korsten ook niet.

Ze liep btw vandaag wel erg ontspannen en ze was 'relax'. Heb dr geen enkele keer gehad dat ik dr echt op donder moest geven (ze loopt snel onder me vandaan en als ze dat doet ga ik halthouden; niet snokken; gewoon van hierblijven en soms komt ze dan omhoog ofzo).

Verder nog niks gemerkt, maar we zitten nog maar op dag 3 vandaag!