Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
Maar het bestaat dus nog wel, misschien dat de dierenarts het idd. verkoopt. schaapjuh schreef:Bij Boudewijn Lelivelt te Dalfsen kun je natuurzuivere ontwormpoeder kopen (dus zonder chemische zooi). Dit geef je met élke volle maan door het voer die je iets natmaakt (water/ appelazijn oid). Alleen de eerste keer geef je het paard een kuur van 3 dagen een poeder: dag voor volle maan, met volle maan en een dag na volle maan. Later alleen met volle maan.
Werkt super!!!
Naam van het ontwormpoeder ben ik even kwijt... zodra ik t weer weet meld ik t wel.

Lisa_Melody schreef:Mijn paard krijgt het omdat ze erg moeilijk te ontwormen is..
De eigenaresse van de stal waar ik sta koopt het van de hoefsmid, dus daar schiet je niet veel mee op denk ikMaar het bestaat dus nog wel, misschien dat de dierenarts het idd. verkoopt.
cornelie schreef:Samenstelling:
100gram wormkorrels bevatten 1,9 gr
febantel vermengd met voerelementen (luzerne, mais, gerst, zemelen, suikerbietstroop).
Citaat:
Benzimidazoles (oxibendazole, fenbendazole, mebendazole and the like) have been around for a long time. They do a good job on most of the worms but don't kill tapeworms or the ones in the stomach (bots) and mucous membranes. Given at a high dose, or on successive days, some members of this class can kill the baby worms, too. Some parasites show resistance to some members of this class of dewormers, but parasite resistance is not a major problem. These drugs are very safe and generally effective. A related chemical class of deworming products is known as febantel. This product is metabolized by the horse's body to become a benzimidazole and it works the same way as these drugs, with the same pluses and minuses.
schaapjuh schreef:Dit geef je met élke volle maan door het voer die je iets natmaakt (water/ appelazijn oid). Alleen de eerste keer geef je het paard een kuur van 3 dagen een poeder: dag voor volle maan, met volle maan en een dag na volle maan. Later alleen met volle maan.
Sugarmiss schreef:Ik gebruik sinds kort pillen. Die breek ik doormiddel en doe ze door het voer. 1 pil is voor 250 kg lichaamsgewicht, dus ze krijgen er 2.
Geen gezeur met injectoren/morsen e.d. Ze hebben geeneens door dat ze ontwormd worden

?