hangend rooster?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oneilltje

hangend rooster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 09:13

Mijn paard heeft heel erg een hangendrooster.
Heb al vitamine stoot gegeven al meerdere malen zelf die flessen van de dierenarts maar er veranderd niks hij gaat nu wel erg slecht eten weet iemand een oplossing?

cissie

Re: hangend rooster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:58

Mijn haflinger heeft tijdelijk een hangend rooster gehad (verhuizing/stres/wolfskiesjes) ik gaf haar toen druppels (M.?..) die je bij de drogist kunt kopen voor zuigelingen de verlichten bij het doorkomen van de tandjes, weet de naam niet uit m'n hoofd maar kan ik evt. opzoeken, dit op advies van de dierenarts trouwens.
Het heeft bij haar goed geholpen, de zwellingen van het slijmvlies wordt minder en de irritatie/pijn ook.
Het verzacht wat, maar het is niet zo dat daardoor het rooster verdwijnd het helpt alleen om paard makkelijk er 'doorheen' te laten komen.

Heb haar toen ook slobber gegeven en zonder bit gereden!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:03

Hoe oud is je paard?
Het is heel normaal voor paarden tot 5 jaar i.v.m. het wisselen van het gebid.

Dat is één van de redenen dat ik mijn paarden met een dubbelgebroken watertrens rijd. Die kan niet in het rooster prikken en dan heeft het paard er ook geen last van.

oneilltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 17:14

hoihoi

Ik zal het wel een proberen.

Mijn paard is 9 weet niet wat hij allemaal heeft meegemaakt ik heb hem pas ee 1 morgen komt er een paarden tandarts dus ben benieuwd.
en ik ben ook in verband met het rooste met een dubbelgebroken bitje gaan rijden daar doet die het ook super op.
Hij doet met rijden niks vreemd alleen zijn eten kan di niet zo goed in zijn mond houden.
bedankt voor het advies

groetjes

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:00

Even langs de drogist voor Aluin. Is een oud middel maar werkt heel goed. Gewoon op het rooster smeren.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 04:25

op advies van de paardentandarts ben ik Swedekruiden gaan gebruiken. Dit kan je in de meeste reformwinkels kopen. Ik kocht dan de elixer. Dit verdun je met water en daarmee spoel je een aantal keren per dag de mond van je paard. Het verzacht. Ik ben hierdoor ook met een dubbel gebroken bit gaan rijden. suc6!