Krampigheid aan achterbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_kus

Krampigheid aan achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 17:08

Hallo allemaal,

Weten jullie waardoor krampigheid veroorzaakt wordt? Ze zeggen dat het geen hanentred is, maar kan krampigheid dan ook niet leiden tot een hanentred? Het gaat hierbij om krampigheid aan de achterbenen.

-xx-

Imerose

Re: Krampigheid aan achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:35

Mijn paard is een krampentrekker en mij is altijd verteld dat de ´kramp´ komt doordat er een extreme prikkel naar het achterbeen wordt gestuurd. Waar precies de oorzaak ligt is bij elk paard verschillend, maar meestal ligt deze schijnbaar in de lendenregio.
Je hoort veel dat deze paarden rugproblemen hebben, niet fijn nageeflijk te rijdenzijn en niet zonder fysio kunnen. Ik merk wel dat als ik haar niet rij en onregelmatig beweging geef ze wat stijver in haar rug wordt, maar verder heeft het nog nooit problemen gegeven en loopt ze zonder problemen nageeflijk.
Volgens mij leidt krampigheid niet tot hanentred, in geen van de gangen zie je iets van krampigheid, terwijl dit bij hanentred wel het geval is.