Hengstig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrdal

Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 07:37

Vorig jaar heb ik mijn merrie laten dekken. Het enige probleem was dat ze op een stal stond met alleen merries en dus geen hengstigheid liet zien. Nou heeft ze daarvoor op een stal gestaan met wel hengsten en daar werd ze keurig regelmatig hengstig, alhoewel je er wel op moest letten, ze is heel makkelijk als ze hengstig is.
Er is toen (toevallig) een 1-jarig hengstje wezen logeren en daar reageerde ze ook totaal niet op, die was haar veel te onderdanig. Dus hebben we haar hengstig laten spuiten, eitje was wel te snel weg, maar 3 weken later hebben we haar naar de hengstenhouder gebracht en werd ze keurig hengstig, ze is geïnsemineerd, in 1x drachtig en zo'n 10 weken geleden heeft ze Andros gekregen.
We zijn in de winter verhuisd van Groningen naar Noord-Holland, dus nu staat ze op een stal met oa. een 8-jarige hengst en een 2,5-jarige. Na 10 dagen geen veulenhengstigheid, althans niet te merken, 3 weken daarna geen hengstigheid. Nou zijn ze een maand geleden naar het land gegaan waar ook geen hengsten in de buurt zijn en nu is ze zomaar enorm hengstig. Staat maar met haar kont naar mij te draaien, ze valt bijna om als ik haar bij haar staart poets en loopt zelfs achteruit naar haar veulen.
Weet iemand hoe het kan dat ze nu ineens wel zo duidelijk haar hengstigheid laat zien? Het zal wel iets hormonaals zijn, maar waarom geen veulenhengstigheid en die erna, terwijl er toen wel een hengst in de buurt was...
de twee veulens zijn wel hengstveulens, maar dat zal er toch weinig invloed op hebben? Van het andere hengstveulen wil ze niets weten.

Myrdal

Re: Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 17:19

Nog steeds niemand?

Brennie

Re: Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:18

Wist je dat een paard monogaam is? Dus ze zijn trouw aan hun partner. Mijn merrie is trouw aan haar Black en is dus alleen bij hem hengstig. Alle mooie hengsten van de wereld mogen voorbij komen lopen, maar zij ziet alleen Black. Ze is dus waarschijnlijk wel hengstig maar laat dit gewoon niet aan iedereen zien. Maar er zijn inderdaad veel merries die alle mannen leuk vinden en soms zelf van het andere geslacht. Je moet gewoon ff uitvinden wie zij leuk vindt! Groetjes Brennie