inenten tegen droes?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

inenten tegen droes?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 16:17

Ik las in de nieuwe uitgave van de bit een advertentie van een vaccin tegen droes.

Nu leek mij dit de reinste onzin. Droes is bij mijn weten gewoon een bacteriele infectie en is het geen virus (de ziekte wordt overgedragen door contact met de droes bacterie zeg maar( streptococcus equi) ).
Tegen bacteriele infecties kun je immers niet enten.

Maargoed misschien ben ik hopeloos ouderwets. Wie kan mij uitleggen waarom dit vaccin wel zou werken en waarom ze het een vaccin noemen.

marquez1

Re: inenten tegen droes?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 16:24

ik heb overigens ook even een mail gestuurd naar het betreffende bedrijf om opheldering.

Ben benieuwd of ik antwoord krijg

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:54

Ben ook wel benieuwd naar het antwoord, zet je dat in de topic?!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:28

jazeker ALS ik een antwoord krijg, meestal houden ze niet van die betweterige vragen }>

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:58

Ook tegen bacterien kun je inenten. Wat dacht je van tetanus? Da's toch echt een bacterie.

Overigens is er zeker enige controverse over het droesvaccin - met name over hoe effectief het is. Maar het is wel degelijk een vaccin, het lichaam maakt er, net als bij iedere vaccinatie, antilichamen tegen aan, waardoor het paard immuun wordt. Zoals ook bij een echte droes-infectie. Vooral voor IJslanders is het een zegen, omdat die, door hun geisoleerde ontwikkeling, erg weinig eigen afweer tegen droes hebben.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:26