paard vast in de rug kunnen dit de nieren zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vlooiebaal

paard vast in de rug kunnen dit de nieren zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 14:15

Ik moest van de week even op een paard van een kennis rijden om te zeggen wat ik er van vond.
Een half jaar terug heeft het paard een rare blesseure gehad, bij het rijden zat hij achter in de rug vast, ze hebben hem er geprobeerd doorheen te rijden maar daar is hij heel er op gaan bokken. Toen heeft de dierenarts gezegt dat het een pees probleem is doe hem maar een half jaar in de wei.
Toen ik aan het rijden was was het net alsof hij achter het zadel blokkeerde net alsof hij moest poepen en rechts om leek het net alsof hij zich in een slinger trok om maar geen pijn te hebben. Toen ik klaar was met rijden heb ik het paard nog even goed bekeken en zag dat ziin huid ook niet helemaal mooi was met wat schimmelachtige of een soort exeem op zijn hoofd. Ik denk dat het beestje een nier probleem heeft.Zou graag van julie willen weten hoe julie daar over denken, en mischien is er iemand die het probleem herkent en een behandelmetode weet.
heel veel groetjes.

ellepel

Re: paard vast in de rug kunnen dit de nieren zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:56

of het paard gevoelig is op de nieren kun je vrij eenvoudig testen.

op de plek waar de nieren zitten duw je even een vuist erin, niet te hard, want daar reageren natuurlijk alle paarden op, maar een paard wat er echt last van heeft zal meteen naar je uithalen...
die plek zal ook warmer aanvoelen dan het omliggende gebied

pin me er niet op vast hoor, maar heb dit foefje ooit geleerd van een homeopaat

op zich zit je bovenop de nieren, dus sommige paarden kunnen er last van hebben, met een bloedonderzoek kun je al het een en ander aantonen..

taffy

Re: paard vast in de rug kunnen dit de nieren zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:14

een paard kan van een niet passend zadel ook het gevoel geven te blokkeren
als dit niet de oorzaak is zou ik een bloedonderzoek laten doen,als daar niets bijzonders uitkomt zou ik een chiropractor(schrijf ik dat goed?)laten komen die kan ook het een en ander los maken als de pijn ergens anders vandaan komt dan de nieren
maar zeker niet gewoon doorrijden!
hopelijk vind je een oplossing,succes ermee