Ymmik schreef:ik had dit probleem ook bij mijn vIJslander, maar die heeft wel last van zomereczeem, ik heb ze helemaal kortgeknipt dus rechtop staande manen zeg maar, maar ik laat ze zo want als ze gaan groeien gaat hij toch weer schuren, kijk eens voor wat middeltjes!
groetjes Kimmy
Hoi Ymmik,
Als je de manen kortgeknipt houd van je IJslander schuurt ie dan niet ??? Begrijp ik goed dat aangegroeide manen bij jouw paard meer zomereczeemproblemen geven?
Ik heb nl. ook net iets ontdekt bij mijn 2 eczemers. Ze hebben enorm lange en dikke friese manen. We vlechten ze altijd in. De vlechten zijn bij de ene 1.15 m lang en bij de ander 1.20 m.
Nu heb ik een maand geleden de eerste 15 cm. manen vanaf de oren weggeknipt. Staat bij beide dames erg fraai. Je ziet nu meer hals.
Maar nou viel me gister op dat dat kortgeknipte stuk er prima uitziet, terwijl het manengedeelte met de vlechten 1 korstenellende is.
Dus lijkt het erop dat die lange manen een broeieffect geven met gejeuk tot gevolg.
Kan verder iemand daar wat zinnigs over benoemen of heeft misschien ook deze ervaring?
Groetjes, Henny