haar uitval

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keltic00

haar uitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 08:52

Mijn tinker heeft dit jaar voor het eerst problemen met zijn manen en sokken, ze worden namelijk steeds hoe dunner. Ik kan niet zien dat het afgebeten wordt door een ander paard. Nu is mij al verteld dat het waarschijnlijk komt door de eiwitten. Tinkers schijnen het te veel aan eiwitten uit te scheiden via de huid, dit is wel fijn omdat ze dan minder kans maken op hoefbevangenheid. Maar mijn vraag is nu: Wie heeft hetzelfde meegemaakt met zijn tinker en weet of dat er iets aan te doen is?

Bruintje_87

Re: haar uitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:16

ik heb eens een tijd geleden ook een toppic geplaats,mijn paard had erg veel haaruitval in de staart en manen.
maar het zou niks ergs zijn werd me verteld,ook door de da,ik heb me erbij neer gelegd dat het gewoon komt door de rui ofzo.

hoe verzorg je de staart en sokken?
en worden ze echt opvallend erg dun?

keltic00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 12:58

ik doe eigenlijk niet zoveel aan de manen en sokken, borstel ze wel, maar dan wel heel voorzichtig omdat ik bang ben dat hij helemaal geen manen meer over houdt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:59

ik meende me te herinneren dat deze paarden de lever niet goed functioneerd.....

dan krijg je een gevoelige huid, haar uitval etc...
weet het niet helemaal meer zeker, moet je denk ik informeren bij een goede homeopaat of iemand die in dat soort dingen zit

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:17

odile had ook een beetje haaruitval (met hele kleine schilfers, heeft jouw tinker die ook?) dat kwam door vitamine en mineralen gebrek.