Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:een geknapt adertje...
kan gebeuren soms door erg warm weer of bij inspanning, is niet erg hoor.
![]()
alleen als het heel vaak gebeurt kan er meer aan de hand zijn

Ymmik schreef:Hallo Bokkers,
Gisteren kwam ik bij mijn vIJslander en ik zag dat hij uit zijn neus bloedde ik schrok me dood, de andere ijslander had er totaal geen last van. Ik heb er pleisterspray op gespoten in zijn neus en schoongemaakt en toen stopte het met bloedde. Maar waar zou het nou van kunnen zijn? ik dacht meschien door een daas ofzo gestoken in zijn neusje ik zou het niet weten, of zou hij ook ziek kunnen zijn? Of door de warmte? ik hoop dat jullie er antwoord op weten.
groetjes Kimmy

Lenn schreef:pleisterspray op gespoten![]()
Dat spuit je toch niet op zo'n gevoelige huid als de neus, laat staan in de neus!
rakkertje13 schreef:Lenn schreef:pleisterspray op gespoten![]()
Dat spuit je toch niet op zo'n gevoelige huid als de neus, laat staan in de neus!
Idd

muiszje schreef:paardje bij ons op stal heeft dat ook.. alleen is die wat ouder.
hoe oud is jouw paardje?
bij haar komt het omdat haar adertjes sneller knappen, en omdat ze weinig bloedplaatjes meer heeft (das normaal voor oudere paarden.) waardoor het ook niet meer zo snel stopt. Na inspanning heeft ze dat altijd, *denk omdat het bloed dan sneller stroomt en de adertjes eerder knappen.. (*?)