gele neusuitvloeiing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loesvb

gele neusuitvloeiing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 17:48

Hoi,
Mijn paard heeft nu al 2 dagen gele neusuitvloeiing uit het linker neusgat. Niet puskleurig maar donkergeel en heel vloeibaar (meer jodiumkleurig) Hij hoest niet en ziet er verder heel gezond uit. Wat kan dit zijn en wat moet ik eraan doen??

Kyona

Re: gele neusuitvloeiing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:27

Uitvloeing (gekleurd) is volgens mij nooit goed. Donkergeel heb ik nog nooit gehoord.Vreemd! Zou sowieso de dierenarts even bellen en telefonisch advies vragen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 06:28

lijkt me ontstekings vocht...

ik zou even contact opnemen met de veearts en wat info vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 06:38

Neusuitvloeiing is nooit goed. Ik heb adviezen opgevolgd van mensen die altijd vinden dat veeartsen zonde van je geld is, heb nu een paard met chronische bronchitis.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:01

Ik zou maar snel de DA bellen.
Mijn paard had ook zoiets, was meer geel/groen uit 1 neusgat en verder nergens last van. Niet hoesten en gewoon haar actieve zelf enz.

Wel een paar dagen aangekeken, maar toch de DA gebeld. En het bleek dat ze een vervelende longbacterie had. Ondanks dat ze verder geen klachten had, dus medicijnen gehad en nu is alles weer goed, maar ben toch blij dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd en gegaan ben. Bij mij vonden ook een hoop mensen het nog niet nodig naar de DA te gaan.