is dit wel of geen mok?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anita87

is dit wel of geen mok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 14:59

mijn paard heeft op precies dezelfde plaats als normaal mok zit, allemaal velletjes. Nu weet ik dat mok korstjes zijn in de kootholte... t zit dus op presies dezelfde plek, maar t zijn egt velletjes. Ik heb het de eerste keer met batadine shampo gewassen en ondertussen al bijna een pot mokcreme op. (smeer dit 2 keer daags goed in) maar ik zie nog niet veel vooruitgang.

kan dit ook iets anders zijn dan mok?

leintje24

Re: is dit wel of geen mok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:57

het zou ook schimmel of schurft kunnen zijn. Ik zou als ik jou was voor de zekerheid imaverol of sebacil halen. Bij onze dierenkliniek is sebacil nog verkrijgbaar.

je kan het altijd proberen het deze middelen kunnen geen kwaad. als het niet veel erger wordt zou ik er ook niet teveel over inzitten, maar wel wat middelen gaan proberen...zeker tegen schurft.
En anders toch even de veearts laten kijken

groetjes marjolein

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 16:48

witte voetjes?

dan is t gewoon verbrand. insmeren met een goede zonnebrand dan

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:32

Ik dacht ook gelijk aan verbrand, daar krijg je nl. van die velletjes van. Heb je bijv. ook snel als het nat is: voetjes nat, zon erop (werkt als een filter).

Anita87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 13:24

zijn geen witte voetjes en ze staat voornamelijk snachts buiten [voor de dazen] dus dat is het ook niet?

ze heeft het ook alleen bij haar 2 voorbenen.

hoezo denken jullie dat het schurft of schimmel kan zijn? ik heb er persoonlijk geen ervaringen mee.. en dacht eigenlijk dat het alleen op t lichaam zelf zeg maar kwam..

wat voor een middeltje is dat? en hoe moet ik dat gebruiken?

groetjess...