amc schreef:Heey
Eergisteren ben ik met mijn paard naar de homeopaat geweest.
De kliniek had gezegt dat zij hoefkatrol heeft maar hij zegt dat het probleem in alle benen en ook in de rug zit.
Haar bloed is ook te dik en haar calcium-fosfor verhouding niet in balans.Daarvoor heeft hij haar ingespoten.
Hij heeft haar een product samengesteld waar tegen alles van deze dingen wat in zit.
Ze moet ook elke dag een uur gaan stappen (liefst rijden)
Ik vraag me af of ik tegen die stramheid in haar rug geen massage kan gebruiken.
Ik kan niet masseren , dus moest iemand een goede site weten ?!
Groetjes
Myrthe
HKO is vaak probleem dat paard te lang op 1 zijde belast is geweest, dat begint in de rug (zie het als dat je zelf telang op 1 been staat, op gegeven moment krijg je ook last/pijn in je rug)
Paard kun je soepel maken door te laten masseren (persoonlijk heb ik goeie ervaring mee met Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl) maar ook door rijtechnisch later op te pakken en haar recht te richten. Kijk HKO gaat niet mee weg, maar je kunt wel pijn verminderen en zelfs zo dat je paard weer zuiver gaat lopen. Voor meer informatie lees ook op de site van Marijke Boink maar ook op www.hoefkatrol.com bij klassieke rijkunst en ook bij www.paardenbegrijpen.nl
Ik werk ook op systeem van AdBt en heb zelf ook HKO-er die zeer gevoelig was in de rug en nu zuiver loopt. Maar het is samenhang van diverse dingen. Als je meer wilt weten, stuur me pb.
Sterkte ermee.