paard loopt niet lekker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

paard loopt niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 20:31

Hallo,

Mijn paardje loopt sinds maandag niet lekker met zn linkervoorbeen. Stappen gaat nog wel, maar zodra je gaat draven lijkt het net of hij wegzakt.
Ik kan wel gewoon aan zn benen zitten. Als ik er niet op zit is het er bijna niet, maar zodra iemand er op gaat zitten loopt ie niet lekker.
Wat zou dit nou kunnen zijn?

Jeannine

Re: paard loopt niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:29

Misschien heeft hij zich verstapt. En in stap voelt hij het niet erg maar is het in draf gevoeliger. Dat kan best even duren. Neem aan dat je al op steentjes hebt gecontroleerd...maar dan zou hij in stap ook gevoeliger moeten lopen. Ik zou het even aankijken en eventueel afspuiten en gewoon lekker met hem stappen . als het aanhoudt zou ik voor de zekerheid de DA even raadplegen.

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:14

ik zou lekker op het harde stappen zonder iemand erop en daarna met koud water afspuiten zo ong. 10 min.
gaat het niet over of word het niet minder zou ik na een weekje contact opnemen met de da
heel veel succes

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:37

Astra had dit ook, en ze heeft een lichte vorm van tying up syndrom, dit is wanneer je teveel werk vraagt van het paard zonder veel warming up en cooling down en met teveel krachtvoer na een dag rusten. Of misschien heeft ze zich gewoon verstapt...

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 09:52

oke. Nou ik ga hem dalijk even afspuiten iig. Het punt is dat het de bedoeling is dat hij maandag een week meegaat op vakantie.