Marstall (voermerk)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingvild

Marstall (voermerk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 18:33

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met Marstall. Ik kreeg de tip dit te gaan voeren aan mijn veulen. Ze hebben een website maar ik wil eerst graag meningen horen van mensen die het gebruiken.

Djolanski

Re: Marstall (voermerk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:30

Ik ken het merk niet, nooit van gehoord. Maar ben uit nieuwsgierigheid maar op hun site gaan bladeren en het klinkt allemaal erg interessant! Ben altijd al geinteresseerd in musli's die brok geheel kunnen vervangen omdat dit mij gezonder lijkt.
Van wie kreeg je die tip, kon diegene niet vertellen wat diens ervaringen zijn?
Heb je ook wel eens aan Pavo kruidenmelange gedacht, die voer ik aan mijn paarden en dat is ook helemaal vervangbaar en gezond en ze vinden het super lekker! Of Havens, die ook een erg gezonde goede nieuwe melange heeft.

Ben ook wel benieuwd naar mensen met hun ervaringen met Marstall!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:15

ik voer het al jaren, het bevalt me prima, de veulens eten het graag.
steeds meer van mijn klanten stappen ook over op marstall en als je een jaarling hebt die een beetje erg in de groei is en daardoor wat minnetjes wordt geef hem of haar dan maar een paar maanden de veuelenbrok dan zie je em weer glanzen en dikker worden.
maar ook het andere voer van marstall is erg goed, een van mijn klanten had een merrie die wel wilde werken maar de energie niet had om te werken die heb ik overgezet op marstall champion en het paard werd er zienderogen energieker van maar werd niet heet onder het werk.
ik kan je alleen maar positieve dingen vertellen over marstall en ben er erg tevreden over en ook mijn trainingsklanten willen geen ander voer meer.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:47

Mijn NRPS merrie krijgt Marstall Champion en doet het daar erg goed op!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:51

Mijn merrie krijgt sinds vorig jaar Marstall E zonder haver en ze doet het er perfect op vergeleken met de gewone Havens brok die ze daarvoor kreeg.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:10

Is het een beetje betaalbaar? Het klinkt nogal prijzig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:31

dat champion voer dat spreekt mij wel ontzettend aan zeg!!!!

lijkt me echt wat voor mijn pony..

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:48

wat vind je zelf betaalbaar? ja marstall is duurder dan een welkoop of boerenbont merk.
maar wat ik belangrijker vind is hoe reageert mijn paard erop.
wat koop je voor jezelf, kies je voor alle thuismerken van de supermarkt of wil je toch liever een merkproduct.
koop je je brood bij een warme bakker of kies je voor fabrieksbrood?
en dat geld ook voor je paard, het is een keuze wat je uit wil geven voor je paard en wat je geschikt vind voor je paard.
kijk op de labels staan alle ingredienten die er in zitten, maar geloof me en ik zit al jaren in het veevoer als afnemer voor zowel rundvee als paarden, in de goedkopere merken worden ook goedkopere grondstoffen gebruikt en vaak wordt er ook buitenlandse producten in verwerkt terwijl er op de label staat in landse maar dan hebben ze in de haven een goedkoop rest product in gekocht die dan maar in het voer wordt verwerkt.
ooit kregen wij van een grote rundveemeelfabriek een biks aangeleverd die wel erg lekker rook, maarja de sinterklaastijd en de kerstmis waren voorbij en ze moeten de overgebleven kooekjes toch ergens laten, niet dat er nu veel voeding voor het rundvee inzat maar het leverde wel de aantal kilos op

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:50

Ik heb ook Marstrall gevoerd en vond het supervoer. Een tijd E met haver en ook E zonder haver. Ik betaalde 12,50 per zak...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:54

Dat valt wel mee. Ik betaal nu 11 euro per zak dus dat scheelt niet veel.
Ik had laatst info gekregen over een merk waar ze 20 euro per 20kg voor vroegen en dat wordt me echt te gek.

@piggeljay: ik heb geen moeite met een B merk.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 22:14

Djolanski schreef:
Van wie kreeg je die tip, kon diegene niet vertellen wat diens ervaringen zijn?

Ik kreeg deze dit toen in bij Outdoor Gelderland was, maar daar probeert iedereen zijn product te verkopen. Vandaar dat ik eerst meningen wilde horen van mensen die het gebruiken.

Katja schreef:
Dat valt wel mee. Ik betaal nu 11 euro per zak dus dat scheelt niet veel.

Er werd mij ook gezegd dat je minder hoeft te voeren hiervan, waardoor je uiteindelijk goedkoper uitkomt.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:22

Ik heb het ook gevoerd. Was (en ben, ook al voer ik het nu niet meer) nog steeds heel tevreden over Marstall.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:02

Ik voer Marstall Arabian (aan een Quarter ) en die doet het er geweldig op!
Kan het echt aanraden..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:09

je kunt op hun site een gratis voeradvies aan vragen, dus ik de boel ingevuld en had vanmorgen al een mailtje terug!!!

ze wilden nog wel wat aanvullende info van me hebben voor z eme een bepaald voer konden aanraden.
wel heel netjes van ze!