Gevoelige keelklieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Gevoelige keelklieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 18:19

Hoi hoi, ik had laatst mijn haflingertje Max voor een maand in het land gezet toen ik op vakantie ging, en daarna ging ik hem weer ophalen. Hij stond toen weer op stal, en de volgende dag ging ik rijden. Hij was met rijden een beetje aan het hoesten, ik was gewoon doorgereden en dacht dat hij last had van het stof ofzo. De volgende ochtend ga ik weer rijden, het hoesten is nog erger en de manegebaas had het ook al opgemerkt. De dag erop nog een rustig ritje gemaakt, maar toch weer hoesten en last van slijm in de keel. maar daarna toch maar ff op rust. Ik dacht dat hij verkouden was, aangezien hij ook een snotneus had en het zo raar weer was. Toen maar een paar dagen rust gegeven en niet gereden, alleen los gegooid en gewandeld. Vandaag was ik toch maar naar de dierenarts gegaan, want ik vond het toch wel vreemd. De dierenarts hield zijn neus dicht en luisterde naar zijn longen, ook voelde hij aan zijn keel en hield deze ff dicht om een hoest op te wekken. Tot mijn grote opluchting had hij geen longproblemen, maar had hij waarschijnlijk door de overgang van het land naar de stal en het regenachtige weer een verkoudheid in zijn keel opgelopen. Hij bleek gevoelige keelklieren te hebben en deze waren ontstoken. Hij heeft hiervoor een prik gehad die 3 dagen werkt, en dan kan ik zaterdag weer rustig aan beginnen met rijden. In de tussentijd kan ik dan alleen wandelen, losgooien en erop stappen. Dan moet het over zijn. Zoniet dan ga ik weer langs. Ik ben zoooo blij dat het niks ernstigs is !!!
Ik ben zo trots op mijn Max.... Hij gedroeg zich keurig !! Hij stond netjes stil en hij was heel braaf, hij liet alles netjes gebeuren en ook de spuit vond hij niet erg. De dierenarts maakte ook al complimentjes over dat hij zo mooi en braaf was !! Hij zei ook dat als een paard op zijn 12e nog nooit iets ernstigs heeft gehad, veel kans heeft om oud te worden. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en dit is de 1e keer dat de dierenarts erbij komt. ik verwacht ook wel dat Max de 30 wel haalt, hopelijk !!

Maxielover

Re: Gevoelige keelklieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 22:29

Niemand die antwoord geeft ? geen mensen die dit bekend voorkomen ?