Hoesten met gorgelend geluid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jumper01

Hoesten met gorgelend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 10:38

Mijn paard hoest de laatse dagen zo.
niet uren achter elkaar ofzo maar 3x hoesten, proesten en dan is het weer over.
Dit doet ze ook weer niet dagelijk maar iets van om de dag zeg maar. Dat deed ze eerder nooit.

als ze hoest maakt ze een gorgelend geluid, net of je veel slijm in je keel hebt zitten ( als ik haar hoor hoesten voel ik mezelf benauwd worden)
Op stal hoor ik het niet, maar als ik een rondje ga lopen aan het touw dan hoest ze.
Met het hoesten komt er wel slijm naar buiten, niet veel maar wel wat.
Ze proest wel steeds als ze gehoest heeft.
Ze kijkt niet ziek ofzo, geen vieze ogen, neus. Vacht is ook gewoon normaal.

Wat zou het kunnen zijn?

Kyona

Re: Hoesten met gorgelend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:55

Klinkt als een verkoudheid met slijm. Zou toch even de dierenarts laten komen. Paardenlongen zijn heel gevoelig en zoiets gaat meestal niet spontaan vanzelf over. Als ze slijm hebben en het zit op de longen krijg je bij verwaarlozen al gauw 'schade'. Dat ze 3x hoest zegt nog niet zoveel: tenzij je er de hele dag naast staat. Bijv. 's ochtends vroeg tussen 5.00 en 7.00 hoesten paarden vaak wat meer.

ellepel

Re: Hoesten met gorgelend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:06

bij een gewone paarden verkoudheid valt het me vaak op dat de meeste paarden gewoon een droog kuchje hebben, zonder grogelend geluid dus..

houd het in elk geval even goed in de gaten, mocht het na een 3 dagen nog steeds hetzelfde klinken zou ik een veearts bellen en advies vragen...