dikke gebarsten lippen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjabby

dikke gebarsten lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 21:30

Na een paar uurtjes op de wei gestaan te hebben had mijn paard plotseling een verbrand uitziende neus en dikke gebarsten lippen, iemand enig idee hoe dit kan en wat hiermee te doen?
Zowel de roze als de zwarte delen van haar neus zagen er belabberd uit.
Weidegang is ze gewend natuurlijk
groetjes Sjabby

tamary

Re: dikke gebarsten lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 21:35

Waarschijnlijk een allergische reactie, waardoor ze overgevoelig is geworden voor zonlicht. Heeft de mijne ook wel eens, een van de (mogelijke) oorzaken is klaver. Heeft ze ook tranende ogen?
Het eneige wat ik eraan kan doen is sudocreme smeren 's avonds en hem van de klaver weg houden.

sjabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 22:00

Ik vind het zo vreemd dat haar lippen die helemaal zwart zijn er echt nog het slechts aan toe zijn. Haar witte neus heeft ze wel eens verbrand gehad maar dit heb ik nog nooit bij haar gezien. Klaver staat er volgens mij niet in de wei en andere paarden hebben er geen last van .
Tranende ogen heeft ze niet gelukkig, ze voelde zich wel heeeeeel zielig

florentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:03

volgens mij is het verbrand, dit kan je voorkomen door een sunblock erop te smeren het liefst een aantal maal per dag! haar lippen kunnen verbrand zijn omdsat ze vochtig geworden zijn van het gras en water werkt natuurlijk als een vergrootglas dus des te eerder verbrand ze/hij.

succes

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 00:03

verbrand door de zon met zulk weer lijkt me sterk... er is vast een andere verklaring voor

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:46

waarschijnlijk iets gegeten, kan van alles zijn, houd het vet smeer er desnoods toch wat zonnebrand creme op....