WAARSCHUWING: Dodelijk Herpes/Borna virus in Noord Duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

WAARSCHUWING: Dodelijk Herpes/Borna virus in Noord Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 18:22

Herpes EHV, Type 1, en de Borna virus zijn bevestigd in Holstein.
Doden gevallen zijn al geregistreerd. Gestorven paarden waren gevaccineerd voor herpes.

Heeft iemand hiervan al iets gehoord?
Is er al een quarantaine aangemeld?

paars

Re: WAARSCHUWING: Dodelijk Herpes/Borna virus in Noord Duits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:55

Ze waren wel gevaccineerd maar hebben het toch gekregen? Ik heb er nog niets van gehoord!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:21

het geval herpes is al een poosje gaande in Dld. (ik wist het al een hele poos in ieder geval) heb je een paar links opgezocht waar het een en ander staat.

dit is de laatste van 13 pagina's op een westernforum in Dld. maar als je naar de eerste gaat zie je dat het al sinds 24-5 bezig is.
http://westernreiter.zusammenbruch.de/foren/threadview.php?forum=10763&disk=3161&thread=55428&schritt=12&ad=1&PHPSESSID=eee81d68534fb562961681e9c5b36f28

en hier een site waarop de laatste info staat ontrent wat en waar.
http://www.pferdetipps.cmsschmedt.de/herpes/aktuell.html

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:34

Was 2 jaar geleden ook in Duitsland maar dan vooral bij ons in Westfalen. Sindsdien worden onze paarden elke 9 maanden geent

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 16:39

De melding die ik heb gekregen gaat over gevallen van Herpes en, nog erger, Borna en deze 'gevallen' dateren van vorige week!
De gevallen van begin juni zijn 'gemeld' als herpes maar naar autopsy (sectie) bleek een van de paarden gestorven te zijn aan Borna.

De melding komt trouwens van een dressuur stal en fokster die niets met western te maken heeft.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:35

ja er staat ook het een en ander op andere (engelse) fora. maar aangezien ik de link van de westernfora sneller had dan die andere heb ik je die gegeven . maar op elk forum in Dld. word er over gesproken hoor. als je die westernlink hebt gelezen zie je dat de laatste berichten idd van de laatste week zijn. en het hele verhaal herpes/borna nog lang niet voorbij is. wilde met die link ook aangeven dat het al veel langer speelt dan er gezegt word.

het is alleen lastig echt actuele info te krijgen uit betrouwbare bron. de laatste link die ik gaf vond ik nog de beste. verder moet je altijd uitkijken wat er geschreven word, vind ik. je weet nooit of die info te vertrouwen is.