struikelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

summer

struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 10:43

Mijn Tinker struikelt de laatste tijd nogal eens. Wat kan dit zijn? Ik las dat het ook bij hoefcatrolontsteking voorkomt.

Liselot

Re: struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:48

kan door verschillende dingen komen... onoplettendheid bijvoorbeeld. dat gebeurt vaak als hij te veel vast wordt gehouden van voren. het kan ook zijn dat het tempo dan wat te laag ligt.
als je zeker wilt weten of het geen hoefkatrolonsteking al (al heb ik nog nooit van die link gehoord die jij legt) zou ik even de DA erbij halen...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:51

Als een paard veel struikelt kan het zijn dat hij teveel op zijn voorhand loopt.

Je link met hoefkatrol snap ik niet helemaal. Die van mij heeft HKO maar struikelt nooit. Paarden met HKO hebben wel vaak last van eenzijdige overbelasting van een van de voorbenen waardoor ze onregelmatig gaan lopen.

Maar hoe meer je paardje op de achterhand loopt hoe minder hij zal struikelen.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 11:45

Ik heb dat gelezen op de site van www.hoofcare.nl bij hoefkatrol ontsteking. Maar goed ik ben blij dat jullie daar nooit van gehoort hebben. Ik kon namelijk ookal niks vinden over struikelen in mijn boek over paardenbenen problemen.
Hij struikelt met name als hij stapt. ook als ik bv naast hem loopt. Hij zakt ook wel eens door zijn been. Ik vraag dit omdat ik zo iets heb van zal ik fotos laten maken bij de DA. Maar voordat ik dit doe vraag ik eerst wat info bij jullie. Ik loop namelijk al met mijn twee andere paarden bij de DA en ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik krijg al weer pijn in mijn buik als er weer wat is. Zo is de ene net herstelt en dan heeft de andere weer wat.
gr