Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

vossie schreef:Ik zit een beetje met een probleem, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Mijn paard wordt vrijdag beslagen, vierkant maar ze staat al twee jaar ijzers dus dat is niet het probleem. Ik had de smid liever na het weekend gehad maar hij gaat twee weken op vakantie en eerder kon ook niet dus het moet echt vrijdag. Nu heb ik zaterdag een wedstrijd, m1 dressuur, op een klei/grasbodem. Wat zal ik doen wel of niet starten? Paard is niet echt heel gevoelig na de smid maar ze loopt wel wat "korter" als normaal. En is er een of ander middel wat ik op/in de hoeven kan smeren zodat deze minder gevoelig zijn? Alvast bedankt voor jullie reactie's......
Nee hoor kan helemaal geen kwaad het is zelfs zo dat je direct na het beslaan al mag rijden. Neem alleen wel ijzers zodat je de noppen eronder kan draaien dan glijden jullie niet weg of maken een slippertje. En voor de rest heel veel sterkte met je wedstrijd hoor. Groetjes I-Q