vrijdag beslaan en zaterdag wedstrijd, kan dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

db1

vrijdag beslaan en zaterdag wedstrijd, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 09:30

Ik zit een beetje met een probleem, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Mijn paard wordt vrijdag beslagen, vierkant maar ze staat al twee jaar ijzers dus dat is niet het probleem. Ik had de smid liever na het weekend gehad maar hij gaat twee weken op vakantie en eerder kon ook niet dus het moet echt vrijdag. Nu heb ik zaterdag een wedstrijd, m1 dressuur, op een klei/grasbodem. Wat zal ik doen wel of niet starten? Paard is niet echt heel gevoelig na de smid maar ze loopt wel wat "korter" als normaal. En is er een of ander middel wat ik op/in de hoeven kan smeren zodat deze minder gevoelig zijn? Alvast bedankt voor jullie reactie's......

kastanje

Re: vrijdag beslaan en zaterdag wedstrijd, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:37

Als je een (echt) goede hoefsmid hebt, heeft je paard geen problemen na het beslaan, niet op de dag van het beslaan en ook niet op de dag erna. Als bij mij de hoefsmid is geweest, heb ik daarna gelukkig geen problemen.

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:42

ik heb het ookal een aantal X gehad dat me hoefsmid echt niet anders kon!
ik heb verder geen problemen mee gehad!!
Beter dat ie komt voor ze vakantie dan dat jij straks een paard heb wat op 3 of minder ijzers loopt!!

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:57

Mijn paard werd eerst ook op zaterdag beslagen en zondag had ik wedstrijd...maar mijn paard stond nog niet op ijzers en toen werd hij op ijzers gezet maar hij zei dat, dat eigelijk niet zo goed was omdat hij er aan moest wennen maar anders kan het niet zoveel kwaad

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:59

Kan wel hoor, ik heb dat ook weleens gehad valt wel mee

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:25

Dat kan toch wel? bij mij geeft dat in iedergeval geen problemen

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:55

Het kan wel maar als je het liefer later hebt kun je ook voor een keer een andere smit nemen...

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 14:57

Ja maar een andere smid nemen vind ik ook al zoiets, dalijk gaat het mis en ik denk niet dat een smid erop zit te wachten om voor een keertje te komen. Ik denk dat ik maar gewoon start, heb net een soort klei gehaald die ik de avond ervoor in de hoef moet doen en dan moeten de hoeven minder gevoelig zijn, dus dat proberen we dan maar. Betalen moet ik zowiezo.......

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 14:58

ehh startgeld betalebn bedoel ik

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:00

Als je telang wacht heb je misschien een kans dat er bijvoorbeeld met je wedstrijd een ijzer af kan vallen...dus ik zou zelf niet te lang wachten, maar een dag erna kan ook geen kwaad hoor

carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:18

kan wel hoor.. de hoefsmid zegt tegen ons altijd dat we dezelfde dag nog kunnen rijden dus..

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:22

Jah het kan wel...alleen die van mij stond toen pas voro het eerst op ijzers dus moet hij wel wennen, maar nu kan hij ook gewoon de dag van tevoren beslagen worden hoor

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:38

Zolang er niets veranderd wordt ten opzichte van wat het paard gewend is hoort het geen problemen te geven.

Pas als het ineens correctie ijzers of van geen ijzers naar ijzers gaat kan je beter even iets rustiger beginnen.

Maar loopt het paard al langer op ijzers en moet nu gewoon weer naar de hoefsmid zonder enige verandering kan je de dag erna gewoon op wedstrijd.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:13

Het kan wel maar je moet er wel rekening mee houden dat de stand altijd iets anders is als voor het beslaan en dat kan de eerste twee dagen wel de bweging enigzins beinvloeden

Only_Tom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:16

Ja hoor dat kan best, Als je paard gewoon goed beslagen wordt is er niks aan de hand.

Succes zaterdag

QuarousIna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 01:59

vossie schreef:
Ik zit een beetje met een probleem, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Mijn paard wordt vrijdag beslagen, vierkant maar ze staat al twee jaar ijzers dus dat is niet het probleem. Ik had de smid liever na het weekend gehad maar hij gaat twee weken op vakantie en eerder kon ook niet dus het moet echt vrijdag. Nu heb ik zaterdag een wedstrijd, m1 dressuur, op een klei/grasbodem. Wat zal ik doen wel of niet starten? Paard is niet echt heel gevoelig na de smid maar ze loopt wel wat "korter" als normaal. En is er een of ander middel wat ik op/in de hoeven kan smeren zodat deze minder gevoelig zijn? Alvast bedankt voor jullie reactie's......

Nee hoor kan helemaal geen kwaad het is zelfs zo dat je direct na het beslaan al mag rijden. Neem alleen wel ijzers zodat je de noppen eronder kan draaien dan glijden jullie niet weg of maken een slippertje. En voor de rest heel veel sterkte met je wedstrijd hoor. Groetjes I-Q