Wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 08:50

Als je dit zag?

Ik noem geen namen in dit topic, i.v.m privacy van de eigenaar.
Maar wat zouden jullie doen als je hetgene zou zien wat hieronder op de foto staat?
Ik weet wie de eigenaar is en de eigenaar weet dat zijn merrie zo'n been heeft, want toen zijn stalhulpen de merries met veulens naar de wei gingen brengen liep hij er zelf bij.

De merrie heeft een veulen aan de voet en heeft echt een enorm(!) dik rechterachterbeen.
Vorig jaar had ze dit ook al, maar het lijkt nu nog dikker te worden.
Ik vind de merrie sinds vorig jaar ook vermagerd en dit komt natuurlijk omdat ze hartstikke moeilijk (bijna niet meer) loopt, want haar been is zo dik.
En als je weinig loopt krijg je natuurlijk minder voedsel binnen als de rest.

Ik dacht vorig jaar dat de eigenaar het nog niet gezien had en dat het wel goed zou komen als hij haar uit de wei zou halen aan het eind van het seizoen.
Ik hoopte voor het beestje dat er wat aan gedaan zou worden.
Maar dit jaar reden wij toevallig langs toen ze de merries met veulens buiten gingen zetten.
En raad eens? juist! die merrie liep er ook bij en ze had nog steeds een dik been.
Het was wel minder dik als vorig jaar, maar nu is hij dus weer mega(!) dik.

Wat zouden jullie nou doen als je dit zag? en als je wist wie de eigenaar is?

Zoals je op de foto zou zien is het rechterbeen enorm dik.
Vanaf waar de hoef begint tot praktisch bovenaan haar been.

Dit is van ver af
Afbeelding

En deze is ingezoomd toen de merrie met moeite dichterbij kwam kijken
Afbeelding

superfries

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:53

Ik zou naar de eigenaar toe gaan alsof hij er nog niks van af zou weten en zeggen dat je het is opgevallen dat het paard een dik been heeft. En dan zijn reactie afwachten. Als hij dan doet of er niks aan de hand is een dierenarts erbij halen?!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:00

ik zou dit soort dingen zowiezo nooit over internet heen gooien.

wie weet heeft de merrie een bepaalde aandoening en word daarvoor allang behandeld, of is het een olifantsbeen en trekt het nooit meer weg en de eigenaar weet er dan wel van..

beetje domme actie dus, stap gewoon naar die eigenaar toe en vraag wat het is.....
vragen mag altijd he?
zeg gewoon dat je het zoo raar vind en of hij weet wat het is, hoe het komt, want dat je er dan zelf wat van kunt leren.

asl je het op zo'n manier brengt zet je niemand voor het blok, ben je alleen vriendelijk geinterreseerd en krijg je vast wel een gewoon eerlijk antwoord.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 13:25

daarom zet ik de naam van die eigenaar er niet neer, maar wilde gewoon alleen jullie mening weten.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:28

ik zou hetzelfde doen als superfries, gewoon naar de eigenaar toe gaan en zeggen dat je dit is opgevallen..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:12

Naar de eigenaar toegaan en vragen of hij iets gezien heeft aan het paard.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:40

En mocht de eigenaar het zelf wel gezien hebben, maar niet weten wat er aan te doen is. Misschien een tip. Het been in de anti flogistine zetten.
Ik heb daar ooit een paard wat al heel lang met een olifantspoot liep mee goed gekregen.