Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kenzo schreef:Tja ik zou hier zo snel niet iets voor weten. Ik haalde toen mijn merrie stil stond bij de hypo in bennebroek nervohorse. Het duurde eerst 3 weken voordat het aansloeg maar ze werd daar wel rustig van. Misschien is dit iets... Wel was mijn merrie ook vanaf het begin af aan onrustig en kon ik amper met haar stappen of ze ging de lucht in of wilde draven. Toch moet je dat gedrag wel na een tijdje accepteren. Ik wendde eraan en daardoor zag ik het niet meer. Het zit bij haar ook in het bloed. Ik kon het haar niet kwalijk nemen. Dat is bij jou net zo.
In ieder geval heel veel succes. Ik weet hoe moeilijk het is!!!

Kyralovertje schreef:Wegens een mega wond op mijn paard haar been staat ze al weer zo'n maand op stal, sinds kort mag ik dan 10 min wandelen per dag.
Hiervoor heeft ze een weekje op het land kunnen staan, nadat ze net hersteld was van een val in de sloot (kreupele benen en bloedvergifteging). Hier heeft ze ook een lange tijd op stal moeten staan.
Vlak dáárvoor had ze weer een peesblessure waardoor ze ontzettend lang boxrust heeft gehad.
Het zit niet erg mee dus, maar wat het er niet gemakkelijker op maakt is dat het een erg nerveus paardje is. Met wandelen nu de hele tijd draven, steigeren, puur uit enthousiasme dat ze even uit stal is. Ik kan het wel begrijpen, maar het paard van stal houden gaat helaas niet omdat ze dan niet goed kan herstellen.
Ik heb al diverse voedingssupplementen gebruikt en nu maak ik gebruik van homeopatische druppels maar niks heeft tot nu toe langer dan twee weekjes gewerkt en ze werd weer super druk.
Wie heeft ervaring met supplementen die de nerveusiteit onderdrukken en die écht werken?
QuarousIna schreef:Tja Arabieren zijn nu eenmaal paardjes die druk zijn en dat krijg je niet rustig ook al zou je er vanalles aan doen.

Karin schreef:Volgens mij heet het officieel Ventraquil. Je geeft het een uurtje voordat je met je paard aan de hand gaat stappen, ze worden er niet suf van maar wel 'handelbaarder'. Het lijkt me alleen niet iets wat je standaard bij iedere voerbeurt moet geven om hem ook op stal rustig te houden.
elady schreef:Hai
Fijn dat ze nu geopereerd is. Hoop dat de DA je iets kan voorschrijven waardoor ze rustiger blijft op stal. Hoop dat je nu een tijdje geen last krijgt qua medische tegenvallers...volgens mij zijn jullie al een tijdje aan het kwakkelen met van alles en nog wat