gezwel/bobbel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

gezwel/bobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 18:32

mijn ponymerrie heeft tussen haar plasser en anus een gezwel van de grootte als een ping pong bal.

er is veel ruimte om heen(extra vel zeg maar) dus de veearts heeft gezegd het makkelijk te kunnen weghalen.

het lijkt iets gegroeid in de twee maanden dat ik haar nu heb.

ik zit nu dus te overwegen om hem weg te laten snijden.

wie heeft hier ook ervaringen mee?

gerlof

Re: gezwel/bobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:53

mijn paard heeft dat ook net naast zijn staart alleen staat bij hem de huid er strak omheen, volgens mijn veearts is het bij de mijne een ouderdomsgezwel, het zit er al 5 jaar zonder te groeien, als het wel groeit kun je het denk ik beter later verwijderen.... bgeter voorkomen dan genezen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:02

Is je merrie een schimmel of niet?
Het ligt een beetje aan het soort gezwel, sommige worden steeds hardnekkiger naarmate je ze vaker weghaalt, andere ben je met 1x snijden vanaf. Heeft ze er last van of niet?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 17:41

ze is geen schimmel en ze heeft er geen last van,maar het lijkt iets gegroeid en het wordt best vies/plakkerig tussen de vellen.

Basjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:47

gewoon laten wegsnijden tuurlijk zit er een risico aan maar het kan een tumer veroorzaken tenminsten zo was het bij onze hond