staart kaal schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_melrose

staart kaal schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 17:52

hallootjes,

mijn paardje heeft zomers dat ze dr staart kaal schuurt maar haar manen en de rest van dr lichaam laat ze met rust. is het dan een vorm van exceem?

groetjes alexandra

ellepel

Re: staart kaal schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:58

dat kan, maar hoeft niet.

kan ook iets anders zijn, een schimmel, een allergie of toch zomereczeem, maar dan alleen op die plek..

d'r zijn trouwens ontzettend veel topics aangemaakt over staart schuren, zoek dit topic eens door, dan vind je vast wel wat meer info....

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:30

Je kan zeggen ze ook anijz pakken voor de jeuk ik weet niet of het werkt

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:53

Als het alleen het schuren van de staart is kan het ook zijn dat je paardje last heeft van wormen, 'aarsmaden' bijvoorbeeld.

Heb je goed ontwormd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:02

Het kan van alles zijn idd, zie de andere reacties .

Ik heb 3 paarden meegemaakt met zomereczeem en ze hadden allemaal ook dat ze hun manen afschuurde ..

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:28

Azijn helpt goed. Dat gebruikte ik ook bij mijn verzorgpaard. Het gaat de jeuk tegen. Zitten er ook korstjes op de staart?
Misschien een idee om de huid te verzachten met levertraanzalf. Dat is goed vet en houdt de huid soepel en heeft tegelijk ook een herstellende werking op de huid.
Mijn eigen paard had ook plotseling haar staart bovenaan kaal/kort geschuurd, maar haar manen dus niet. Ik was ook bang voor exceem, maar dat bleek het niet te zijn. Wat het wel was weet ik niet, misschien vanwege een teveel aan eiwitten uit het verse gras en de merriemuesli. Ik heb er levertraanzalf opgesmeerd een aantal keer en gewassen met teatree shampoo. Na een week waren de korstjes weg en de huid hersteld. Haar staart groeit nu weer bij en ze schuurt niet meer!

Als je het niet vertrouwd, bel je DA!

Succes!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:36

Anti klitwortel help heel goed ik te koop bij de kruidvat enzo niet heel duur en dat neemt de jeuk weg en zorgt dat er minder schilfers van de staartwortel komt dit veroorzaakt ook jeuk.

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:36

Tegen het schuren van de staart kan je ook spulletjes kopen bij divoza of andere paarden winkels:: Sweet Itch,, Equidoux,, Leovet Bio Huidolie,, Itch Free,, Eczema Anti schuur balsem !!

Sterkte & Succes ermee

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:19

Aafkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:22

Carina mijn pony had er ook erge last van.
Als ik toen bij de staartwortel keek zag ik allemaal, nouja ik zal het roos noemen. Van dat witte spul.
Om de dag waste ik haar staart met wat water.
Na 4 keer wassen was het gelukkig over en had ze geen jeuk meer!

Kuszjah Avalon

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:24

ik zit met hetzelfde probleem, alleen dan met de manen... het is echt 1 stukje dat hij sinds een tijdje al flink korter heeft, ik denk zelf dat het geen zomereczeem is, maar ben bang dat het schurftmijt ofzo is.
wie weet wat ik kan doen? ik zal met dat azijn proberen en bel denk ik morgen de dierenarts op, want ik vertrouw het niet helemaal.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 14:36

ejj wij hallen altijd gwoon een mintgeurend balsem bij de welkoop of ruitersport zaak zit in een flesje smeer je erop elke dag en over is het groetjes