hoefkatrol en natuurlijk bekappen..HELP!!..aub

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

hoefkatrol en natuurlijk bekappen..HELP!!..aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 10:56

...Ik heb een heerlijk verzorgpaard staan, waar we al genoeg mee hebben afgetobt, altijd was er wel wat, hebben misschien in de 9 jaar dat we hem hebben, hooguit! 2 jaar me kunnen rijden..paar jaar geleden hebben ze hoefkatrol ondekt..dit gingen we allemaal oplossen met speciaal beslag en noem maar op, je kan het niet verzinnen of we hebben het geprobeerd...vorig jaar hebben we een zenuwsnede gedaan(aub, gaat er nou geen commentaar op leveren, we proberen alles om het paardje pijnvrij te laten leven)..maar 2 maanden geleden begon hij weer mank te lopen en zijn we weer naar de kliniek gegaan en is hij opgegeven...alleen wij en paardlief geven nog niet op...nu is hij al jaren met pensioen omdat we niet op een paard gaan rijden die of pijn heeft of eventueel pijn heb en hij mag van ons gewoon lekker in de wei blijven staan,op voorwaarde dat ie het nog naar zn zin heeft en dat heeft ie echt nog!..neem van me aan, we laten echt geen paard leven die zoveel pijn heeft dat ie het niet meer naar zn zin heeft...daarvoor houden we echt teveel van hem

maar dan nu...hebben we het idee dat we nog 1 iets kunnen doen voor hem en dat is natuurlijk bekappen..hebben jullie hier ervaring me, hoefkatrol en natuurlijk bekappen, graag jullie antwoord..voor en tegens, wil alles weten..dit paard is 10 jaar en we willen zo graag dat ie gewoon nog lekker met zn maten in de wei kan staan en heerlijk met ons kan kroelen, het is zo'n labrador, hij is altijd vrolijk en gezellig en echt een speciaal paard voor ons.. nogmaals het gaat ons niet om het rijden, het gaat ons om hem!!!

sorry voor het lange verhaal, maar hopelijk heb je een ervaring voor ons..we zijn echt ten einde raad, nu gaat het nog(onder omstandigheden) goed met hem..maar hoelang gaat dat duren???

alvast bedankt

Jasmijn76

Re: hoefkatrol en natuurlijk bekappen..HELP!!..aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 10:58

sorry, als ik op de verkeerde site zit maar het leek mij dat hier veel mensen komen die van NB hebben gehoord....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:03

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 11:08

..dank je wel!..die site ken ik al..en vind het een zeer uitgebreide site..maar zou graag persoonlijke verhalen willen hebben, ook de negatieve..hoe het is gegaan, dat soort dingen...op die site wordt het toch allemaal positief neergezet(logisch)....

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:21

Ik heb zelf geen ervaring met hoefkatrol en wat natuurlijk bekappen daar voor kan betekenen. Mijn hoefsmid wel, hij heeft een site die heet www.paardenservice.nl. Hij gaat ook regelmatig naar Antoine de Bodt en die heeft ook veel ervaring met hoefkatrol. Geloof dat hij ook een site heeft die www.hoefkatrol.com heet. Misschien heb je er iets aan. Veel succes enne mooi dat het jullie vooral om het paard gaat. Bij mij is dat ook zo maar ik zie om me heen hoe sommige mensen erover denken.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:29

verplaatst naar medisch

airbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:46

Tja...ik weet nog steeds niet zeker op mijn paard daadwerkelijk hoefkatrol heeft gehad. Maar ze is nou 16 jaar en in die 5 jaar dat ze bij mij is, is ze nauwelijks een paar maanden niet kreupel geweest. Dan weer het ene en dan weer het andere been. Dierenarts geweest, maar die kon er ook geen duidelijkheid over geven.
Nou wilde ik haar ook nog een laatste kans geven (het is niet echt een lief paard, zeer argwandend...veel met de oren in de nek, met parelli gaat het nou beter) . Nou...ijzers eraf gehaalt, en haar nou bijna een jaar natuurlijk bakapt. Eerst door een natuurlijke bekapper, daarna een cursus gevolgt en het zelf gedaan.
Na ongeveer driekwart jaar liep ze uitstekend...beetje gevoelig nog natuurlijk, want haar hoeven waren niet van topkwaliteit, maar niet kreupel!!

Ik weet dus niet of ze echt hoefkatrol had...maar ik denk dat het paard een goede kans maakt met natuurlijk bekappen! En als je het paard toch houd....dan is het het proberen waard zou ik zeggen!!

Succes ermee

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:39

kijk eens op www.horsesgonatural.com , deze in Amerika opgeleide bekapper heeft ervaring met HKO paarden bekappen volgens de witte lijnmethode

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 23:16

kijk een bij strassertrim.nl ik heb een hoefkatrolpaardje en hij is nu weer bijna 100 procent en ik ben nog maar 4 maanden bezig

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 07:45

..dank je wel voor de reactie's......Ieks, fijn dat het zo goed gaat!!..ga gelijk op je site kijken!

Airbag!..ook super zeg!!...we hebben ook zoiets van "laten we het gewoon doen"..maar je wil zo graag paardenleed besparen...en als ik hoor dat het toch 2 jaar kan duren voordat ie "pijnvrij"kan lopen..is dat het wel waard??..nu moet ik wel zeggen..Guito heeft wel goede hoeven...dus misschien helpt dat???....maar wel super dat het bij jou zo helpt en als ik deze positive geluiden al hoor, heb ik helemaal zoiets van "DOEN!!!"

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:00

Mijn paard heeft geen HKO maar wel platvoeten en is daardoor supergevoelig op oneffen harde bodem.
Sinds eind maart bekap ik hem zelf en is hij niet gevoelig na het bekappen. Vroeger toen de smid erbij kwam was hij echt altijd minstens 1 week gevoelig voor. De beste man deed zo voorzichtig maar toch.
Nu dus niet meer!

Hij heeft dan wel geen HKO maar bewijst wel dat NB wel degelijk verschil maakt.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:42

Ik heb hele slechte ervaringen met AdB en NB... Als je het wilt horen pb je maar, ik ga het hele verhaal niet neertypen omdat ik niemand voor het hoofd wil stoten.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 09:00

dat snap ik dus ik stuur je een pm"tje!