Met mok het land op...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Met mok het land op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 07:50

Lester heeft mok en nu vraag ik me af of ik hem met dit (natte) weer gewoon op het land kan laten staan?

ellepel

Re: Met mok het land op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:11

tja..moeilijk he?

zolang die kootholte maar wat droog blijft en er voldoende lucht bij kan zou het wel kunnen denk ik.

regen komt van bovenaf en normaal gesproken loopt het via de vetlok
er wel weer af.
de kootholte is zo gebouwd dat het water er wel bij langs loopt.

dus zou dat helemaal geen probleem moeten zijn, ik heb dieren met mok wel altijd gewoon buiten gehouden

tenzij ze dik in de modder staat, dan zou t juist erger kunnen worden.
want dan word de boel natuurlijk wel erg nat en vies..

dus ligt er denk ik een beetje aan hoe ze nu op dat land staat.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:59

Ik ga met ellepel mee. Maak het regelmatig goed schoon en dan moet het gewoon kunnen, ik heb het bij mijn pony ook gedaan en die kwam er gewoon vanaf hoor!

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:20

Lester zeker niet zomaar van het land halen, omdat hij mok heeft. Dit geeft onnodige stress wat weer slecht is voor zijn weerstand en stress kan ook weer nadelig werken bij mok..............

Wat je wel kunt doen is de mok behandelen met een massage-olie (op basis van Jojoba) met essentiële oliën. De olie zorgt ervoor dat vocht niet door kan dringen, terwijl de huid wèl kan blijven ademen. Het sluit de huid dus op een positieve manier af tegen vuil en vocht. De essentiële oliën zorgen ervoor dat de bacteriën gedood worden en dat de huid zich weer kan herstellen.

Wil je meer weten? Pb dan even.

Unartica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:48

Ik doe mijn paard ook gewoon naar buiten als hij mok heeft. Inderdaad niet in de modder want dat schuurt en maakt het alleen maar erger. Wel iedere dag even goed schoonmaken en natuurlijk ook zorgen voor een schone en vooral droge stal! Ik smeer altijd hydrocortiderm wanneer hij mok heeft, dan is het meestal zo over. Ik voel hem wel elke dag na of hij verdachte plekjes heeft ofzo, das ook belangrijk en vooral preventief! Even tijdens de uitgebreide poetsbeurt zijn voeten voelen, een kleine moeite om problemen te voorkomen of op tijd erbij te zijn!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:44

ja gewoon naar buiten doen elke dag de mok wondjes goed schoonmaken, en het liefst wat mokzalf of ontsmettings/penesilinezalf erop doen.
het belangrijkste is dat de wondjes goedschoon blijven, dus ik zou het paard niet in een natte zandbak doen of een modderveld