Roosje was vanmiddag niet lekker.
Roos wou zomaar gaan liggen onder het rijden. Oke, dat is niet goed. En ik vond ook al dat ze niet helemaal lekker liep, maar ook niet kreupel oid. Ik kon niet zeggen wat het was, maar het was niet goed imo. Saskia die er op zat gevraagt wat ze voelde, dat was moeilijk want ze had nog niet eerder op Roos gezeten. Dus er maar af, stukje stappen. Ze draait rechts achter raar weg bij het neerzetten. Ze stond met haar billen en flanken te bibberen, maar bij haar schouders niet. Loopt met haar buik op getrokken. Toen ze eenmaal op stal gezet was stopte het bibberen ook flot. Ik had vandaag meer pony's die het koud hadden met die wind en die regen.
Dus maar naar stal en er een flesje Colosan(een soort homeopatisch kruidendrankje oid, de VA zegt dat het geen kwaad kan, maar gelooft ook niet dat het werkt, al heb ik al vaak genoeg gezien dat het wel helpt) er in en maar ff aankijken. Het bibberen is over, ze scharreld de stal fanatiek rond op zoek naar hooi maar loopt nog wel met haar buik op getrokken. Zal haar straks nog ff van stal halen om een stukje te lopen. Die blijft vanacht maar binnen.
Update:
Ze trekt haar buik niet meer helemaal op, staat er vrolijk bij, heeft wat hooi en een handje biks gehad.
Het voetje wat ze raar wegdraaide heb ik wat bij gevijlt en daar loopt ze nu weer goed.
Ze staat nog lekker binnen.
Het gaat om een 4 jarige shetland merrie met een veulen van 2,5 maand er naast. Ze krijgt normaal hooi bij gevoerd op het land. Afgelopen dagen wat vers gemaait gras(lang stengelig gras, geen gazon-gras, maar gras wat ook gehooit had kunnen worden) er bij gekregen. Ze krijgt normaal na het rijden een kwart kilo merriebrok. Dinsdag is ze voor het laatst(voor vanmiddag) gereden.
Iemand riep dat het maandagsziekte kon zijn. Dus ik heb even op internet gezocht, maar er staan best wel heftige verhalen over op internet vandaar dat ik toch wat meer wil weten.
Ze staat gezellig binnen en is gewoon helemaal vrolijk en in orde imo.