Mijn Paard stijgerd met aansingelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boelles

Mijn Paard stijgerd met aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:44

Mijn 7 jarige KWPN Draver is hardstikke lief.. Hoofdstel in wil ze zo, Zadel op de rug wil ze zo.. Maar als ik met aansingelen begin, gaat ze stijgeren. Ik zadel haar natuurlijk in stal op, maar als ik haar in de bak aansingel blijft ze wel rustig.. Waarom in de bak wel, maar niet in stal?
Kan iemand dit uitleggen?

oosterhoff

Re: Mijn Paard stijgerd met aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:09

Ja dat heeft die van mij ook. Het kan zijn dat er een blokkade zit in de wervels bij de schoft of onder het zadel. een ostheopaat kan daar wel mee helpen. Omdat ze buiten meer aflijding hebben kan het zijn dat ze ff niet goed opletten en dan alles wel toelaten. Wel lastig maar je moet goed op blijven letten dat ze je niet in de maling neemt. In stal dus goed aanvoelen of ze ergens last van heeft of dat ze het er om doet. (als ze je gewoon uitdaagt mag je haar natuurlijk wel aan pakken)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 08:56

En kost dat veel geld zo'n Ostheopaat?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:05

De merrie die ik reed had dat ook, in de bak kon je d'r zo aansingelen, en in stal niet. Toen op een gegeef moment heb ik d'r gewoon hoe dan ook opgezadeld in stal, geen gemiep, want als het in de bak kan kan het in stal ook. Ik heb het toen zo gedaan, ik liet iemand haar vasthouden, die een beetje in d'r neus zat te kneden etc. Zo had ze haar aandacht niet bij de singel, en hield het op en was ze een week later ook in stal op te zadelen. Ze is toen nog 1x heel hard omhoog gekomen en zowat omgeklapt, maar nooit opgeven

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:08

ostheopaat kost rond de 60 euro voor een behandeling