Jaarling knabbelt aan hout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sette

Jaarling knabbelt aan hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:48

Mijn KWPN jaarling merrie knabbelt al sinds ik haar heb aan haar stal rand en nu ze in de wei staat in een kudde, knabbelt ze aan de schuilstal. Op stal dacht ik aan verveling maar nu ze dag en nacht op het land staat doet ze het nog. Wie heeft hier ervaring mee of kan tips geven. Er hangen zout en mineraalstenen in het land en de box en ze krijgt Summerfit nu ze op het land staat. Ik weet niet wat ik er nog meer aan kan doen om dit te laten stoppen. Waar kan ze last van hebben? Ze eet verder goed.

Ibbel

Re: Jaarling knabbelt aan hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 06:58

Gebit laten onderzoeken?

En ik zou de stal met anti-bijt behandelen. Het kan ondertussen ook een gewoonte zijn geworden.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 07:49

Er is idd nog nooit naar haar gebit gekeken, daar zal ik eens mee beginnen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:58

paarden die aan hout knabbelen hebben vaak een bepaald mineraal tekort, oplossing is een pot zeewier halen en dit over het voer geven...vaak word het dan minder.

de mijne knabbelde altijd aan hout, sind sik hem zeewier gaf deed hij dat niet meer.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:53

Mijn paarden eten ook aan het hout ondanks de zeewier en mineralen stenen.
Gewoon lekker hout denk ik.
Alle paarden op stal doen het en ieder paard krijgt ander eten.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:56

mijn paard heeft het ook altijd gedaan, ookal kreeg hij goed voer en mineralen bij ed

misschien dat het een gewoonte is geworden, dus inderdaad eens naar het gebit laten kijken en het hout behandelen

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 16:46

Jullie hebben me in ieder geval aan het werk gezet. De stal rondom insmeren met anti bijt, tanden na laten kijken en zeewier geven. Ik grijp echt alles aan om te voorkomen dat het nog erger wordt. Ze knabbelt echt al sinds in haar heb, ze was toen 9 maanden. Op stal werd het al luchtzuigen genoemd enzo maar dat is het allemaal niet. Ik had echt verwacht dat het in de wei over zou gaan maar daar doet ze het ook. Helaas.