wonde op achterbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belgje_Argos

wonde op achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:41

Hoi,
ik heb een wondje ontdekt op het achterbeen van mijn trekpaard. Ik ben het nu al enkele dagen aan het ontsmetten met isobetadine, maar zonder resultaat. De vliegen zitten er steeds op en mijn paard vind dit duidelijk niet leuk. Ik denk dat een soort zalf beter geschikt zou zijn. Ik heb een foto bijgevoegd. Weet iemand wat dit is?
Afbeelding

Armaris

Re: wonde op achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 00:05

Zelf weet ik niet zo wat de wonde is
Wonde even afspoelen en honing erop

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 08:40

Lijkt een draadwondje te zijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:04

gewoon wat betadine oplossing of betadine zalf erop, ontsmet en de vliegen blijven weg...

lijkt op een wondje wat veel paarden wel krijgen als ze opstaan na rollen en zich met ijzers of de hoevend an aantikken...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:07

Honing zou ik niet doen, dat trekt juist vliegen aan. Zelf ontsmet ik het meestal en smeer er daarna groene leem op. Dat werkt als een pleister en er kunnen geen vliegen bij. Wel iedere dag even verversen zodat het niet kan gaan smetten.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:52

Kyona schreef:
Honing zou ik niet doen, dat trekt juist vliegen aan. Zelf ontsmet ik het meestal en smeer er daarna groene leem op. Dat werkt als een pleister en er kunnen geen vliegen bij. Wel iedere dag even verversen zodat het niet kan gaan smetten.

Honing trekt misschien wel vliegen aan
Dus misschien eens proberen om het even op te doen als hij in de stal staat
en zo een hele nacht laten staan,de volgende dag zou er een dun beschermend laagje vlees over de wonde zijn
Heeft hij dan nog last van vliegen doe je er even water over

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:06

Het paard dat ik nu rijd heeft eenhele grote draadwond gehad aan het achterbeen. Het zag er heel erg naar uit. De vellen hingen erbij, echt een grote open wond. De dieren arts heeft het advies gegeven er niets aan te doen. Juist er zo veel mogelijk af te blijven omdat de kans dan het grootst is dat er geen wild vlees zou ontstaan.
Nou ik heb nog nooit een draadwond gezien die zo goed is genezen. Nou is jou wondje een stuk kleiner maar ik zou er ook niet te veel aan doen. Als mijn paard zo'n wondje zou hebben zou ik er een keer betadine op spuiten en dan lekker met rust laten.