Pavo Energy Boost

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

Pavo Energy Boost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 14:57

Wie heeft er ervaring mee. Mijn vijfjarige merrie is wanneer ik wat zwaarder aan het trainen ben snel moe terwijl ik haar wel zon 6 keer per week rij/longeer. Nu wil ik haar misschien Pavo Energy Boost erbij geven voor wat meer energie. Heeft iemand daar ervaring mee of misschien een andere tip?

bacardi2001

Re: Pavo Energy Boost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:28

Hey,

IK ben denk ik zo'n anderhalf jaar geleden begonnen met het voeren van de energy boost aan mijn paard omdat ik dezelfde problemen had die jij ook beschrijft. Ik ben alleen na een half jaar weer gestopt met het voeren van de energy boost omdat ik helaas geen verschil heb gemerkt aan mijn paard.

Toen ben ik gaan zoeken naar andere voedingssupplementen, maar heb helaas niet iets gevonden wat hem echt hielp.

Wat bij mij wel heel erg heeft geholpen was een ander soort bix. Hij krijgt nu prestatie brok en een granenmix en daar doet hij het heel erg goed op. Zijn conditie ging echt met sprongen vooruit en hij herstelde veel sneller na zware inspanning.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:26

Mijn advies:

Alleen poeders geven helpt niet!
Je moet het aanpakken met de brok, de poeders van pavo helpen wel degelijk, maar ze zijn bedoeld als extra aanvulling en niet ter vervanging van voer.

ik zou een sportbrok kiezen, die zijn er in verschillende soorten afhankelijk van hoeveel je werkt met je paard en hoe gevoelig hij is. Let op, voer het geleidelijk op anders KAN je paard een tijdbom worden!

Succes!

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 19:43

Bedankt voor de tips maar mijn paard krijgt zo'n 3 kilo Sportbrok van Subli per dag en 1,5 kilo havermix. Ze heeft zelfs op 4 kilo brok gestaan maar toen werd ze wat te dik. Ik kan er niks van merken wanneer ik haar extra voer geef. Ik ga nu proberen elke keer als ze moe is om toch nog een stukje extra door te rijden zodat ze het steeds wat langer vol houdt. (tip van mijn instructeur)

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:32

Bij mijn paard werkte de Energy Boost ook niet. (Deze kreeg/krijgt overigens voldoende sportbrok van goede kwaliteit).

Ik denk inderdaad dat het advies van jouw instructeur (het rij-technisch aanpakken) het verstandigst en vooral het voordeligst is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:36

Ik zou voor de dure optie gaan en eens een dierenarts naar laten kijken.
Misschien is het iets medisch bijvoorbeeld een tekort aan ijzer of bloedarmoede.