schuren door nierprobleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

schuren door nierprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 10:30

Na de bloedtest blijkt dat Astra haar urineafvoer niet prima verloopt. Nu de voorbije weken was ze al aan het schuren aan haar staart, niet haar manen. Ik dacht aan eczeem, de DA aan schimmel en nu zegt hij dat het komt door de nieren die blijkbaar niet zo goed functioneren.
Heeft hier iemand al ervaring mee?

ellepel

Re: schuren door nierprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:44

niet zelf, maar je hoort wel dat veel zomereczeem paarden last hebben van nieren die niet helemaal goed hun werk doen...

maar daar zijn wel middeltjes voor om te helpen de afvalstoffen beter te laten afvoeren?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:03

mijn paard is 2 weken geleden behandeld met acupuntuur voor slecht functionerende nieren, hij heeft daarvoor wel even geschuurd met z'n staartwortel tegen een hek, maar ik durf niet te zeggen of dat met elkaar temaken heeft.

behalve de acupunctuur heeft hij een kuur van 2 weken gehad om blaas en nieren te reinigen, dat waren druppels die hij 2 x per dag moest krijgen. Die kuur is nu klaar.
Paard is enorm afgevallen en zodra hij weer opgeblazen wordt, moet ik de holisistisch DA weer bellen/mailen voor overleg.

Ik zou niet op eigen houtje met zo'n kuur beginnen, en ik weet ook niet of het zo goed helpt zonder de acupunctuurbehandeling

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 11:39

Bedankt, dus kan het toch iets met elkaar te maken hebben. Ik zal eens navragen welke middelen ze nu krijgt. Er bestaan middeltjes voor de afvalstoffen beter af te voeren, weet je misschien welke?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:55

ja dat weet ik, maar ik denk dat het niet werkt als je je paard niet helemaal laat behandelen, dan doe je aan symptoombestrijding, je moet weten waardoor het komt dat de nieren niet goed werken en dat gaan behandelen

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:31

Mijn paardje heeft ook een probleempje aan d'r nieren (gevonden door Steffie van de Laarse) ze krijgt ook druppeltjes enz maar in het schuurgedrag heb ik eigenlijk weining verschil gemerkt. Ze schuurt niet heel erg maar hou het toch wel in de gaten..

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 15:10

het schuren is aan het verbeteren, het nierprobleem komt waarschijnlijk door een lichte tying up syndroom die ze heeft. Heeft hier iemand tips voor?