Droge hoest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Droge hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 09:59

Ik heb maandag m'n paardje gewassen en heb ik waarschijnlijk toch niet helemaal goed drooggestapt enz.
Maar nu is m'n paardje dus wel verkouden; hij heeft een droge hoest gekregen (gisteren nog niet veel van gemerkt maar vandaag wel)
Wie weet wat ik er het beste tegen kan doen? En wat moet ik vooral niet doen? Misschien dat iemand wat huismiddeltjes weet of kruiden die helpen? En ik had weleens gehoord van basterdsuiker met ui, helpt dat?

Alvast bedankt!

annet155

Re: Droge hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:20

ik zou toch even naar de DA gaan (hoeft niet met je paard ) of gewoon even de DA opbellen en om advies vragen die heeft vast wel een een of ander middeltje wat er voor helpt maar je moet het zeker niet verwaarlozen anders zou hij wel is dampig kunnen worden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:41

mijn prive berichten zijn aan t klieren, dus dan maar ff hier.

ik had het een tijdje terug ook, bezweet en waarschijnlijk toch op de toch gestaan.
resultaat ook een droog kuchje...

ik heb het gewoon een paar dagen aangekeken, in de tussentijd mijn pony gewoon buiten gelaten, en er op gelet dat ik met rijden even rustig aan deed.

bij mijn pony knapte het vanzelf weer op.,

in het verleden haalde ik wel een flesje echinaforce, kost 4 euro geloof ik, 2x per dag een 15-20 druppels op een stukje brood doen, en daar knapten de meeste paarden wel van op.

een gewone verkoudheid trekt na een paar dagen wel weer weg, duurt het langer dan anderhalve week dan even een veearts vragen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 10:44

Bedankt! Ik ga het drie a vier dagen zo doen als jij heb gezegd en als het dan nog niet opknapt zal ik de da om raad vragen

Bedankt voor de reacties allebei, meer natuurlijk welkom

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:11

Ja ik zou ook even afwachten, maar niet te lang!
Mijn paard begon nl vorige week te hoesten, had trouwens ook snot, en heb de da laten komen, hij hoeste dus een kleine week.
Was dus toch niet goed hij is nu aan de ventipulmin, hij hoorde een piep dat betekend dat de longen niet schoon zijn (bronchitis)
Ook van een droge hoest kunnen ze dampig worden want ze worden juist dampig van het hoesten zelf. Hou het goed in de gaten en denk je dat het toch niet helemaal goed is, laat de da komen, beter een x voor niks(nou ja, behalve een rekening!) dan dat je paard straks luchtwegproblemen krijgt! Beterschap!