Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Paradiso schreef:Nee, dat niet. Ik studeer fysiotherapie en was benieuwd naar dit soort dingen. Bij mensen doen ze het niet echt, maar hebben het laatste deel van artrose afgerond voor de vakantie. vandaar dat het topic mij aansprak! De ziekte artrose interesseerd me veel, ook omdat het eigenlijk een degenerative joint disease is (een ziekte die het gewricht zodanig aantast dat de kwaliteit erg afneemt). Evt. dingen die gedaan kunnen worden, zoals inspuiten van een gewricht bij een paard, daar was ik best benieuwd naar! Maar ik vroeg me af of je ook kon zien, als je een paard gaat kopen en laat keuren o.i.d., dat hij is ingespoten? En of er dingen waren zoals inspuiten die bij mensen gedaan worden... Zelf nog niks over gehoord eig.
Paradiso schreef:Ibbel: dankje!!! Heel duidelijk en interessant

Letizia schreef:Mijn paard is laat ook ingespoten, niet voor Artrose maar na een peesoperatie, toen ik vroeg waar het voor was zei de DA dat het een gewrichtsvloeistof was maar die ook voorkomt in pezen en zo het genezen moet bevorderen, vreemd genoeg vond ik dat mijn paard hierdoor juist wat stijfer leek
. Paard van een vriendin van me is er ook mee ingespoten, zelfde probleem, maar die liep na 1 injectie weer helemaal goed en is goed gebleven.