.Allemaal kleine bultjes, op haar hoofd, hals, buik, rug, kont, benen, overal waar je maar keek bulten.
Ze leek er geen last van te hebben, voelde niet warm aan, geen jeuk, geen pijn, kon er gewoon aankomen.
Ze was er zelf ook niet anders onder.
Maar dat er iets niet klopte, dat kon je zo zien
.De bulten zijn vandaag weer zo goed als allemaal weer weggetrokken.
Dierenarts gebeld, en in overleg besloten dat als de bulten vandaag nog niet weggetrokken waren, ik weer zou bellen en haar dan zou laten spuiten.
Hij dacht aan een allergische reactie.
Dat is dus gelukkig niet meer aan de orde.
De bulten zijn nu weg, maar voor hoelang?
Waar en wanneer krijgt ze weer zo'n reactie?
Ze is erg gevoelig voor eiwitten, bij teveel inname van eiwitten krijgt ze dan ook eiwitbulten, maar dat zijn andere bulten dan die ze gister had (en de 2 andere keren).
Dat zijn dan van die plakkaten, dit waren allemaal kleine bultjes.
Eiwitten sluit ik dan ook uit, reactie op wasmiddel waar het dekje mee is gewassen oid ook (want dan zou het toch alleen daar waar het in aanraking met de huid is gekomen zijn en niet over haar hele lichaam?).
Alle 3 de keren waren na het rijden, niet op het moment zelf, maar na een tijdje toen ze weer terug op stal of in de wei stond.
Daarom denk ik dat het iets met het rijden te maken heeft, en dan specifieker, met het zweten.
Maar waarom zou een paard zo´n reactie geven als het gezweet heeft? En de ene keer wel en de andere keer niet? Heeft het misschien iets te maken dat door het zweten afvalstoffen loskomen die op de een of andere manier een uitweg moeten vinden?
Of moet ik toch een andere richting opdenken?
Help o help