maar 1 oog + foto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flyinghorse

maar 1 oog + foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 19:23

hoi,
mijn verzorg pony ceasar heeft maar 1 oog!
toen hij 1 jaar was heeft hij in het prikkeldraad gezeten.
hij leeft er nu al 18 jaar mee, elke dag na het rijden, moet ik hem even schoon maken.
hij ziet er niks mee maar hij kijkt altijd een beetje schuin.
Afbeelding

Hv_Ramon

Re: maar 1 oog + foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:25

haha Bah..s0rrie maar ht ziet er ene beetje tja..''vreemd'' uit..0p p0nykamp was er ook 1 maar die had gewoon een ''lege'' oogkas..dat is beter om te zien;)maar oke..

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:27

h0e maak je dat eigenlijk schoon ?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:52

vind het een beetje vies eruit zien, kan je er geen nep oog in doen zoals bij mensen? of dicht laten naaien!
Maar zo zie je maar dat een paard met 1 oog nog prima bruikbaar is.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:01

Mijn oude draver is ook blind aan 1 oog. Hij is het oog niet helemaal kwijt maar het 'roze' gedeelte zoals op de foto is bij hem ook te zien.
Zuivermaken hoef ik bij hem niet te doen. Met rijden heb ik er niet veel last van gehad. Alleen dat de mensen af en toe een 'opmerking' gaven. Stond iedereen naar zijn 'lelijke oog' te kijken terwijl het hele paard (dat zo mooi is) vergeten werd...hier kon ik me soms zo boos over maken...het hoort nu gewoon bij hem, heb hem 11 jaar geleden ook zo gekocht! (oorzaak weet ik niet...)

Geniet maar lekker van je verzorgpaard!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:02

En inderdaad: ook met 1 oog kan een paard prima functioneren!!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:27

Ik vind dat je moet kijken naar het karakter en de overige schoonheid van het paard.. oké de ogen zijn heel mooi, maar ook een paard zonder oog kan een schoonheids wedstrijd winnen.. ik vind dit er niet onsmakelijk uitzien. En ik vind het leuk dat je met hem rijd enz. Hier in het dorp was een vrouw waarvan het paar zijn oog verwonde aan een haak aan de trailer, en ze vond het vies en liet een verwijs broef van de VA schrijven en 2 week later is het paard afgemaakt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:44

Ja bekend "probleem". Bij ons op stal staan er twee zo. Maar het maakt niet veel uit. Al moet ik zeggen dat een van de twee vreselijk met zijn hoofd schud tijdens het rijden, maar dat kan ook andere redenen hebben.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:50

Bij ons op stal staat een paard met 1 oog het ene oog is verwijderd een paar jaar geleden..
Gaat prima hoor ze reed er tot voorkort nog gewoon mee buiten!

flyinghorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 11:41

leuke reactiesss,
soms als ik z'n oog zie dan denk ik, oow ja.
hij is gewoon net zo als andere pony's hoor :p

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:44

hey, dit lijkt op gentle! dat is een ruin die bij mij op de manege stond. dat was in beverwijk...

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:16

Bij ons op de manege hadden we ook een pony met 1 oog. Leuke voorwaartse pony en springen als de beste, je moest alleen oppassen met slalom en met springen goed sturen anders knalde ze zo tegen een paal! Groetjes Brennie

flyinghorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:26

miepjevlug11 schreef:
h0e maak je dat eigenlijk schoon ?

nouw met zo'n doekje waar je ook make up meej verwijdert.
en die nat maken met water!!
en dan schoonmaken:P:P:p

flyinghorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:33

dondahsteen schreef:
hey, dit lijkt op gentle! dat is een ruin die bij mij op de manege stond. dat was in beverwijk...

hij heet ceasar,

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:19

Bij ons op stal staat er ook eentje die blind is aan 1 oog. Maar die zit er nog gewoon in. Ik denk zelf dat ik als t oog er uit is, ik m dicht zou laten naaien. Lijkt me veel schoner.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:20

ik heb er wel meer gezien met 1 oog, maar meestal is ie eruit gehaald.
Ik ken er zelfs 1 die springt nationaal.

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:25

Ik schrok behoorlijk, maar na langer kijken.. Hmm, knap dat ie t volhoud. Ik kende R ook eentje, wiens oog eruit was gebeten door n ander paardje..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:58

Dennis z'n moeder heeft ook maar 1 oog. Het andere oog is dusdanig beschadigt omdat ze geraakt is door een golfbal(het land van Dennis z'n fokker ligt aan een golfbaan) dat ze het er uit gehaald hebben. Waar normaal het oog zit zit nu een kuil met een litteken er over heen. Ze heeft hier verder geen last van. Alleen als je links van haar liep kon ze niets zien(dan liep jij voor haar ene oog) was ze wat kijkerig, dus haar aan de 'verkeerde' kant en het probleem was op gelost.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:16

Ik ken ook een paar paarden die geen oog hebben. 3 om precies te zijn. Ze hebben daar geen moeite mee. De 1e die ik ken heeft op 6jarige leeftijd een ongeluk gehad waardoor het oog eruit moest. Gelukkig was de operatie goed verlopen alleen is hij nu wat schrikkerig. Hij went er wel steeds meer aan en gaat het steeds beter

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:17

We hadden vroeger op de manege ook een lespaardje met een oog. Die liep gewoon mee in de lessen en kon nog springen als de beste zolang je haar maar mee hielp met de afstand. Afstand schatten kon ze niet meer zo goed maar verder was het een erg braaf dier. Zelfs buitenritten werden er met haar gemaakt.

flyinghorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 11:45

monteaura schreef:
Ik schrok behoorlijk, maar na langer kijken.. Hmm, knap dat ie t volhoud. Ik kende R ook eentje, wiens oog eruit was gebeten door n ander paardje..

aah bah! dat lijkt me pijnlijk zeg auw!!
aag ceasar red zig er heel goed mee hoor,
hij heeft ook wel eens met mij gesprongen!!
hij heeft aLles gesprongen en niks eraf gegooit maar ik was nummer 6 vergeten!! DDOMM
ik ging direcht door naar nr 7!! wahahah

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:16

mrie schreef:
Ja bekend "probleem". Bij ons op stal staan er twee zo. Maar het maakt niet veel uit. Al moet ik zeggen dat een van de twee vreselijk met zijn hoofd schud tijdens het rijden, maar dat kan ook andere redenen hebben.

Yup, die kopschudder is mijn Rinussie Maar ik denk niet dat het aan dat oog ligt hoor... hij is gewoon 'koppig'

Het oog van Rinus lijkt er wel op:

Afbeelding

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:18

Needje schreef:
Bij ons op stal staat er ook eentje die blind is aan 1 oog. Maar die zit er nog gewoon in. Ik denk zelf dat ik als t oog er uit is, ik m dicht zou laten naaien. Lijkt me veel schoner.

Dichtnaaien lijkt me niet echt prettig voor het paard, lijkt mij bij mezelf ook geen fijn gevoel, als ik me dat zo even voorstel.
Wel kunnen ze gewoon het oog eruit halen en dan blijft een lege oogkas achter, ik vind dat dat er netjes uit ziet!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:20

Toen ik nog op een manege stond was er ook een pony met 1 oog, die was er helemaal uit gehaald en hij had helemaal nergens last van.......

Unartica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:43

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die het oog van hun paard dichtnaaien om het er voor zichzelf beter uit te laten zien. Wanneer het voor het paard beter is om het dicht te laten naaien dan vind ik dit een goede reden. Maar je hoort er als baasje alles aan te doen om dit soort dingen voor je paard zo "fijn en goed" mogelijk te laten zijn, ongeacht of het er nu mooi uitziet of niet. Het paard heeft er ook niet om gevraagd. Maar dat is mijn mening......