diarree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 13:29

Iemand nog tips om diarree tegen te gaan?

Mijn tinker staat dag en nacht buiten op kort gras (euhm t langste wat je nog wel kort kan noemen zeg maar).

Hij krijgt muesli en brood en heeft constant beschikking tot vrij schoon water (wat wel anders is geweest helaas)..

Nu hoorde ik laatst van dat een spuitje cola zou helpen... Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Ik ben benieuwd wat voor tips er allemaal boven komen.

Nagini

Re: diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:46

tja, bij ons helpt cola ook dus je kan niet meer dan proberen natuurlijk enne, brood is het hard? ja denk dat te meeste dat wel wete, dus misschien een beetje nutteloze vraag, ik zou verder ook niet echt weten,

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:20

Ik hou dit topic ook even in de gaten, mijn merrie staat ook flink aan de diaree (+ flink invallen ) dus ben benieuwd. Van die cola had ik nog nooit gehoord trouwens.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:24

haal een kuur sand-clear van de paardendrogist, veel paarden raken namelijk ook vaak aan de diarree door teveel zand in de voeding..

als het te lang blijft zou ik toch een veearts gaan bellen, misschien zwerft er weer een of ander virus rond..

ohw...cola bevat caffeine, niet zo gezond voor een paard!

brood zou ik ook weglaten, brood bevat veel zout ,ook weer niet zo gezond voor een paard, geef gewoon zijn muesli en veel hooi.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:33

een paard bij mij op het land krijgt hooi tegen de diarree en nog een soort kruiden, poeder lijkt het wel zal morgen even kijken hoe dat heet, en mijn verzorgpaard krijgt een soort lijnzaad olie met ook kruiden, wel andere kruiden zal ook even kijken hoe dat heet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:15

ellepel schreef:
ohw...cola bevat caffeine, niet zo gezond voor een paard!

brood zou ik ook weglaten, brood bevat veel zout ,ook weer niet zo gezond voor een paard, geef gewoon zijn muesli en veel hooi.

een kleine hoeveelheid cola zal toch niet zoveel kwaad kunnen.. als t helpt valt t te proberen denk ik.

En in brood teveel zout????? Een liksteen bevat meer zout denk ik... toch?

PS: het brood is echt hard ja En de andere 3 op dezelfde wei, met tzelfde rantsoen hebben geen diarree.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 07:23

Je kunt een drol van hem oplossen in water en dan kijken of er teveel zand inzit. ZOals boven al gezegd kunnen ze van zand behoorlijk aan de diarree raken.

Niet elk paard eet even veel zand vandaar dat Snowdon er misschien alleen last van heeft. Ik neem aan dat hij regelmatig ontwormt wordt. Dat kan namelijk ook een oorzaak zijn.

Helpt niks zou ik de DA even raadplegen.