Ik denk dat jou pony gewoon een heel vieze Harry heeft. Het kan gebeuren dat er zoveel viezigheid in ophoopt dat hij moeite krijgt en schachten en plassen. In engeland noemen ze dat Bean hebben. Het zijn vaak grote zwarte heel vettige klonters. Op de wat meer naar binnen gelegen delen komt rood met witte smurrie voor waarbij het rood meer naar onderen zit ronde de top zeg maar.
Als ik Frits zijn Harry schoon wil maken zorg ik dat ik een dik pak babyoliedoekjes bij de hand heb. Ik ken het moment dat hij gaat schachten en dan grijp ik hem vlug voor hij weer inschacht. Ik doe wel voorzichtig maar het kost inderdaad vaak veel moeite om het er af te krijgen. Zachtjes boenen dus. Misschien moet je nog eens een poging doen om het schoon te maken (zorg dat je met z'n tweeen bent en een van jullie een achterbeen op kan nemen) en kijk dan eens hoe lang het duurt voor er weer zulke smurrie uit loopt. Als dat al heel snel is dan denk ik wel dat er meer aan de hand is en dat je de DA maar eens moet bellen om advies te vragen.