Bij het bronchoscopie onderzoek bleek dat er voor 100% geen sprake is van cornage maar.... de merrie heeft een verdikking van het strottehoofd of het strotteklepje. Dat zou normaal een dun vliesje moeten zijn maar is nu een ronde verdikking, misschien een zweer of gezwel. De keel is daarbij ook rood en geïrriteerd.
De dierenarts die het onderzoek heeft verricht (idigit) heeft geadviseerd om er verder naar te laten kijken, maar had dit zelf nog nooit gezien/meegemaakt of van gehoord.
Ik ben op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben c.q. zoiets ook hebben meegemaakt of van gehoord hebben.
Mijn eigen dierenarts waar ik vanochtend direct me overlegd heb, wil haar eerst op een kuur antibiotica zetten om een infectie alvast uit te sluiten en dan daarna nader onderzoek bij de kliniek (lingehoeve ofzo).
Op zich heb ik er helemaal geen problemen mee om met het paard naar de kliniek te rijden of het nu Bodegraven, Lingehoeve of België is, maar aangezien het zo "bijzonder" is ga ik graag naar een adres waar ze er al ervaring mee hebben en niet ergens waar ze experimenteel gaan "rommelen" met mijn paard.
Ook de optie om nu maar eerst een antibioticakuur te geven vind ik ook een beetje kort door de bocht? Wat denken jullie
: De symptomen overigens zijn een licht knorrend geluid diep in de keel op momenten van vreugde en ontspanning (eten, poetsen, aaien, aandacht). Tijdens inspanning variërend (ene keer wel, andere keer niet) een snurkerig/knorrend geluid in draf en galop. Net of ze zich gruwelijk ergens over opwindt, maar dat doet ze dan niet. Met het bit aannemen heeft ze vrijwel direct schuim en soms slijm(slierten) in haar mond.
Ben erg benieuwd naar jullie reacties! Bij voorbaat dank.
Groetjes,
Marijke