Castratie complicatie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Castratie complicatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 09:31

Hallo bokkers
mijn hengstje is afgelopen vrijdag 15-5 gecastreerd en hij hefet nu een onzettende opgezette koker en het hele andere zaakje wat eronder hangt is dit normaal na een castratie???

ellepel

Re: Castratie complicatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:13

dat is vrij normaal na een castratie. er komt natuurlijk wondvocht vrij bij het graaien in die wond, het castreren dus.

dat wondvocht zakt naar het laagste punt en dat is dus de koker van je dier. elke dag een paard keer afspoelen met wat koud water is heel lekker, het verkoeld de pijn voor ze, het verzacht en zorgt dat de boel schoon blijft.

ik zou t even afspoelen dus, meeste ruinen vinden dat dan heerlijk en gaan zowat met de benen wijd staan, hahahahahaaha

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:34

de koker van Quintus was 3 tot 4 dagen een paar keer zo dik als normaal.. veel koelen en veel stappen dan gaat de zwelling wel weg..

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 22:51

Dank jullie wel voor jullie reacties heeft me erg veel gerust gesteld, zijn koker is nu na 4 dagen al wat afgezakt.. komt helemaal goed!!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:53

De mijne had dus ook een onsteking en ik heb na 1 1/2 week de da laten kijken en hij heeft toen nog een extra spuit antibiotica gekregen en toen na nog 1 1/2 week begon het eindelijk af te zakken....
Hij had er trouwens niet heel veel last van, staat dag en nacht buiten en ik heb hem niet afgespoten want hij was toen nog niet echt verplaatsbaar. Als je de mogelijkheid tot afspuiten hebt zou ik toch eerst even afwachten, alleen als het na een week nog niet beter is, je verweekt vaak de wond.
Haha ik zie net dat je paardje weer wat beter gaat, gelukkig maar!!!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 23:06

ja gelukkig wel MirandaFuego! hopelijk gaat het met die van jou ook super, welmerk ik dat hij heel erg aanhankelijk is de laatste dagen haha niet dat ik dat erg vind hoor

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:09

Met die van mij gaat het jammer genoeg niet zo super, de castratie wel, maar door de antibiotica en stress heeft hij te weinig weerstand en heeft nu dus een bronchitis opgelopen....zucht....hij krijgt daar ventipulmin voor (een paardemiddel!) dus ik hoop dat hij er snel bovenop is, hij heeft inmiddels een abbonnement bij de da, het arme beest!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 09:40

hey mirandaFuego mijn veulen heeft vlak voor de castratie Bornchitis gehad, en hij kreeg ook ventopulmin toegediend 2x daags wat bij die van mij geholpen hefet is de hele dag in de buitenlucht laten lopen, snachts op stal maar dan wel het hooi en stro natsproeien dat voorkomt het opwaaien van stof (ook stal aanvegen kan je beter doen wanneer ie buiten staat )met 3 weken was hij weer de oude hou je me op de hoogte hoe het gaat met hem??