operatie luchtzuiger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annem84

operatie luchtzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 23:51

Even een vraagje namens een vriendin van mij, ze heeft namelijk pas haar paard laten opereren tegen luchtzuigen. en zoals het er nu uit ziet gaat alles goed nu een dikke maand later heeft haar paard nog steeds niet luchtgezogen.

Maar goed haar vraag is nu dus en wat hebben ze precies verwijderd bij het paard dat het luchtzuigen moeilijker wordt?

Ellebel

Re: operatie luchtzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 07:07

Er wordt een stuk spier uit de hals gehaald. Die spier gebruikt het paard normaal gesprokel als hij zijn hals aanspant om lucht te zuigen. Doot de pijn van de operatie haalt ie het wel uit zn hoofd om lucht te zuigen, en hopelijk is ie het vergeten tegen de tijd dat het geen pijn meer doet. Is een beetje een omstreden operatie en wordt ook niet meer heel vaak gedaan, tenzij er een medische noodzaak is. Wat was de reden om het bij haar paard te doen als ik vragen mag?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 07:58

Deze operatie is in Nederland verboden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 08:04

Ik bedenk dat hier een centraal topic voor is:

Zie centrale discussie luchtzuigen. Daar kun je al je vragen opmerkingen e.d. kwijt. Doe ik hier een slotje.
viewtopic.php?f=3&t=222729