Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desiree schreef:Hangt af van de prognose van de dierenarts;
- hoe groot is de kans dat het paard hier last van krijgt;
- hoe groot is de kans van slagen bij operatie.
- aangezien zo'n operatie prijzig is; wil de verkoper die operatie betalen of doet hij zoveel minderen in aankoop, zoja, dan flink omlaag met de prijs.
Desiree schreef:DAn moet je contact opnemen met de betreffende dierenarts. Die kan je dat vertellen. Is de vraagprijs al gezakt?
Morris schreef:Ligt eraan waar het OCD zit, opereren is niet altijd noodzakelijk. De DA zal kunnen zien of de plek een probleem kan opleveren.
Als opereren niet noodzakelijk is, zou ik ook niet laten opereren.
Uiteraard zal de vraagprijs naar beneden moeten.
Morris schreef:Bij mijn paard zat het aan de buitenkant, geen reden om te opereren. Hij is gewoon goedgekeurd toendertijd.
Maar als het paard nu niet door de rontgenologisch keuring komt, zou ik heel goed nadenken hoor. Er zijn genoeg helemaal gezonde paarden te koop.
Hou oud is het paard?
mrie schreef:Wat wil je met hem doen, hem weer uitbrengen in de sport? Dan zou ik hem echt niet kopen. Gebreken komen vanzelf die moet je niet kopen. Wil je de recreatie in dan kun je het overwegen want dan zal de belasting toch heel anders zijn. Maar de enige die je echt kan adviseren is de DA.