Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Juco schreef:Ik ken het uit het ziekenhuis. Het verdoofd de huid, maar volgens mij alleen korte tijd. Hoe kom je op dit idee.
horselover21 schreef:Lidocaine is een middel om lokaal te verdoven.
Het doet dus niets anders dan de jeuk/pijn wegnemen.
Het geneest verder niet, doordat het in een vette substantie zit verminderd het schilfertjes enzo, dus het zal de jeuk wel verminderen.
Als je Lidocaine op je paard smeert is de concentratie zoiezo veel te weinig, het zal niet werken, de concentratie van Lidocaine in een creme is voor humaan gebruik meestal 3%.
Ik zou gewoon een smeersel gebruiken dat voor vee en paarden bestemd is, en vooral niet zelf gaan uit proberen!
onder ons, klopt het dat het 2 tot 4 uur werkt?Jantien schreef:Alle toepassingen waar lidocaïne in zit zijn alleen op recept te verkrijgen (ook humaan!), en Acilon heeft ook een goede opmerking: het is inderdaad doping.

horselover21 schreef:Lidocaine is een middel om lokaal te verdoven.
Het doet dus niets anders dan de jeuk/pijn wegnemen.
Het geneest verder niet, doordat het in een vette substantie zit verminderd het schilfertjes enzo, dus het zal de jeuk wel verminderen.
Als je Lidocaine op je paard smeert is de concentratie zoiezo veel te weinig, het zal niet werken, de concentratie van Lidocaine in een creme is voor humaan gebruik meestal 3%.
Ik zou gewoon een smeersel gebruiken dat voor vee en paarden bestemd is, en vooral niet zelf gaan uit proberen!