Mijn lievelingspaard Primus heeft onlangs een gescheurde mond gekregen, door mee te gaan in vierspan. Het nogal eenzenuwpees en werd heel erg zenuwachtig op de rit.
We hebben hem een weekje op rust gezet, zodat het mooi kon genezen. Maar na dat weekje kroop de eigenaar erop, en Primus reed door de elektricteitsdraad en daarna door de stekkerdraad (draad van de wei van de koeien).
Hij heeft de DA laten komen, maar hij ziet niets. Nu rijd de eigenaar Primus met een Hackmore. Maar hij kan er amper opblijven. De eigenaar gaat foto's laten nemen van z'n mond en zien wat er schors zit.
Iemand heeft al gezegt dat het iets in z'n hooft is, eenmaal pijn, denkt hij dat hij terug pijn zal hebben door het bit.
Ik mag er nu voor het moment niet mee rijden van de eigenaar. Wat ik wel heel erg jammer, want Primus kon nog niets. Alleen stap, draf en galop. Ik heb hem geleerd verzameld lopen, aan teugel komen, in de hand gesteld lopen, wijken, travers, renvers,...
Is dit allemaal verloren? Of zal ik er ook nog eens mee kunnen rijden?
Hier een foto van hoe hij vroeger liep en hoe hij nu loopt (toen hij nog een bit kon verdragen)
vroeger:
nu (toen hij het bit nog kon verdragen)
Wel wat donkere foto's, srr daarvoor...
Ik mis hem zo...
Ik wil er terug mee rijden...
...