peesaanhechting ingescheurd.... iemand ervaring mee???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyJane

peesaanhechting ingescheurd.... iemand ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 17:31

mijn paard heeft dus de aanhechting van de pees aan het bot een stukje ingescheurd. De dierenartsen deden en nogal (voor mijn idee) een beetje nonchaant over, terwijl ze dan wel zeggen dat het ernstig is. twee tot drie maanden rust en dan moet het weer helemaal goed zijn...

nou, ja... in de wei gezet dan maar, want dat mocht, als die maar rust kreeg. Toch werkte dat niet helemaal, want nadat ik dus (stomme zet) de ijzers eraf had laten halen werd het echt erger. maar of dat nou kwam door de ijzers die eraf waren -hij is altijd wat gevoelig zonder ijzers- of doordat de blessure was verergerd is dus onduidelijk. nu staat ie alweer 2,5 week binnen en het gaat weer beter. Heb op het harde een stukje rechtuit gedraafd en hij leek eigenlijk wel goed. Nu moest ik dus verder gaan met stappen en over twee weken mag ik er weer op. Dat doe ik niet, ik ga eerst nog een peesscan laten maken en ik laat hem zowieso langer staan. want het feit dat het erger is geweest zit me niet lekker. en dan zitten we dus nog maar net op die 2 maanden... ik wacht liever dan tot de derde maand...

nou mijn vraag, wie heeft er ook ervaring met deze blessure en wat was de behandel methode? hoe lang heeft het paard rust nodig gehad. Er staan namelijk ook paarden bij ons op stal die voor dezelfde blessure (wel in ergere mate) een half jaar rust voorgeschreven kregen.

piggeljay

Re: peesaanhechting ingescheurd.... iemand ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:08

ik heb het vorig jaar ook gehaad en ben met mijn paard naar dierenkliniek "de lingehoeve" geweest, daar hebben ze een speciale therapie ( schokgolven) waardoor de pezen weer aan kunnen hechten.
alleen je hebt wel een verwijs brief nodig van je dierenarts, maar ik zou er zeker naar laten kijken

traan_beauty

Re: peesaanhechting ingescheurd.... iemand ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:34

O ik zal het niet weten.. daar heb ik geen ervaring mee, maar ik hoop dat het snel goed komt met je paardje