verbrande neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

verbrande neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 19:32

mijn paard heeft zo vresselijk veel last van een verbrande neus dat hij er blaren en zo op heeft...ik smeer hem elke dag in meestal met vaseline maar hij staat in het weiland waar hij bijna geen schaduw heeft nu had ik gehoort van het kapje dat dat heel goed werkte enzo dus ik overal zoeken maar kon hem nergens vinden nu is mijn vraag waar kan je die dingen halen en heo duur zijn ze
en heeft iemand ook ervaring met het kapje?????

ibikus

Re: verbrande neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:27

Vaseline moet je er ook juist niet opsmeren omdat het daardoor alleen maar harder inbrandt.
Nu het nog stuk is kan je er zinkzalf opsmeren en om het te voorkomen moet je voortaan een sunblock gebruiken die waterproof is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:35

zonnebrandcreme!!!

jij smeert je op het strand toch ook niet in met vaseline?

een paardenhuid moet je hetelfde beschermen als een mensenhuid dus smeer er zonnebrandcreme op,
hoge factor, en t liefst een die waterproof is, omdat het nu al verbrand is een after-sun halen en die erop doen.

je kunt ook een komkommer halen dit helemaal fijnprakken en dan het papje op de huid smeren, dit verzacht heel erg.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 20:41

o oke bedankt he
maar ik had het namelijk van me dierenarts die adviseerde me dit en uierzalf.....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:19

Hoi,
Ik heb ook een topic hier staan over verbrande neuzen. Ik heb ook zo'n kapje/netje tegen de zon: een Muzzle Relief heet het en je kunt het kopen bij de Paardendrogist. Kost 13 euro.

Maar mijn paard wordt er helemaal kierewiet van, dus ik zoek een ander middel tegen het verbranden van haar neus.
Mijn oude merrie heeft wel zo'n netje over haar neus en bij haar werkt het fantastisch.

Zonnebrandcreme smeren helpt bij mijn paard niet, zij veegt gelijk met haar neus langs haar knieen om die smurrie van haar neus te verwijderen.
Maar als je paard zo'n zonnenetje niet erg vindt, is het een prima afdoende middel tegen zonnebrand op een paardenneus.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:20

Of binnen zetten paar uurtjes overdag? Toen niks meer hielp deden we dat.

charisath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:23

ik gebruik ook de muzzle relief. Er is ook een zonnebrand op de markt speciaal voor paarden, verkrijgbaar bij paardendrogist.nl. Ik heb van de DA voor verzorging van zijn neus Hydrocortiderm (ofzo) gekregen. werkt prima.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:47

charisath schreef:
ik gebruik ook de muzzle relief. Er is ook een zonnebrand op de markt speciaal voor paarden, verkrijgbaar bij paardendrogist.nl. Ik heb van de DA voor verzorging van zijn neus Hydrocortiderm (ofzo) gekregen. werkt prima.

Pas wel op met de Hydrocortiderm, daar zitten corticosteroiden in. Bij een lichte verbranding heb ik goede ervaringen met Calendula emulsie van VSM.
Corticosteroiden (vaak gebruikt bij een infectie zoals mok) kunnen op den duur schadelijk zijn. Een homeopatisch produkt is dan beter.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:11

babayzonnecrème en s'nachts buiten zetten.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:16

Ik smeerde m'n pony in met babyzonnebrand, moet wel waterproof zijn anders is het er zo weer af.

De al verbrandde delen idd met Calendula emulsie, werkt verkoelend.

PattY_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:25

Ja, je heb ze bij de paardendrogist (www.paardendrogist.nl ), maarreuh zelf heb k er geen ervaring mee...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 08:28

Je kan zo'n kapje ook zelf maken geloof ik. Dan moet je een washandje over de neusriem van het halster vastnaaien.

mirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:56

je kunt ook gwoon zonnebrand factor 30 erop doen gwoon voor mensen helpt heel goed

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 17:57

oke bedankt allemaal Ik had bij een ruitersport zaak al een soort kapje weggehaalt maar dat vond meneer heel erg erritant op ze neus
Dus dat was niks (dat was een soort stofje dat hem gewoon op ze neus hing heel irritant voor hem dus)Nou ga ik toch maar het echte kapje aanschafen bedankt voor al jullie informatie

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:59

oei dat is niet heel erg slim, vaseline haha arm paard, dat kun je vergelijken met frituurvet ofzo, bakt lekker in, duh dat hij blaren heeft, gewoon sunblock halen van zwitsal ofzo, factor 30, wat dan ook! werkt prima..

Mniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 09:12

inderdaad was vasaline niet echt een goed idee....maar goed, dat is een goede leer voor de volgende keer.
Koop zonnebrand die water- en zandproof is met een hoge factor.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:36

Mijn paard heeft ook een enorm verbrande neus, ik smeer haar meerdere keren per dag in met Zwitsal factor 30 en 's avonds doe ik er Zwistal aftersun op.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:23

mijn paard heeft ook een verbrande neus en ik smeer het nu in met vaseline en dat helpt wel!!!
ik smeerde het voorheen wel in met zonnebrand maar dat hielpt dus echt niet!

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:29

11568

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:01

Sunblocker! factor 60 +

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:02

ik naai zelf altijd een stuk handdoek aan het halster vast
en doe het er dan nat op neus er even uit knippen
mijn pony's lopen dan de hele dag door naar de water bak toe
om hun lapje nat te houden en met een dag of 3/4 is de neus weer
hele maal heel

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 07:53

Wat bij ons helpt is babyolie maar weet ook niet wat je er verder aan kan doen groetjes

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 07:59

Zonnebrand! Ik ken een paar mensen die doen dat, omdat hun paard een dun velletje op de neus heeft waardoor het snel verbrand. De neusjes zijn dankzij de zonnebrand ook niet eens een beetje verbrand!