hersenvliesontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

hersenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 18:13

hoi,hoi

Ze denken misschien dat mijn paard dat heeft. Wordt een hersenpunctie gedaan om erachter te komen ofdat ze dat daadwerkelijk heeft.Het schijnt namelijk dat wat mijn paard voor symptomen heeft..niet geheel overheen komt met een hersenvliesontsteking. Als uit die hersenpunctie mag blijken dat het geen hersenvliesontsteking is,dan is het iets anders. Dan gaan ze een mri scan maken.

Weet iemand anders iets? Wat het anders zou kunnen zijn? Ze gaan het natuurlijk helemaal uitzoeken,maar zit nu ondertussen in onzekerheid..ik wil gewoon weten wat het is ,want ik vindt het maar een beetje eng...Hoop echt dat alles weer goed komt.

groetjes
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 14-07-05 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendipity1

Re: hersenvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:16

Ai, dat is niet prettig. Ik geloof dat ze dat bij paarden alleen kunnen bestrijden met antibiotica. Wat gaan ze precies doen, als ze dat heeft?

Wat zijn de symtomen precies?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 18:26

Serendipity1 schreef:
Ai, dat is niet prettig. Ik geloof dat ze dat bij paarden alleen kunnen bestrijden met antibiotica. Wat gaan ze precies doen, als ze dat heeft?

Wat zijn de symtomen precies?

Ze heeft er al 4 weken last van..de ene dag gaat het beter dan de andere,laat haar hoofd hangen,niet eten,niet willen lopen en als ze loopt,loopt ze rondjes linksom,dus alleen linksom. Soms houdt ze haar ogen dicht..reflexen van de ogen werken niet zo goed,hoofd stoten, allemaal van dat soort rare dingen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:27

Jeetje dat is echt heel vervelend. Ik hoop dat punctie iets oplevert, of MRI scan.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:51

Ai, dat is idd niet fijn. Ik weet niet wat je op dit moment doet, maar het kan helen als je haar op een plek zet waar ze zo min mogelijk geprikkeld word. (licht, geluid, geur, enz) Dat ze extreem neigd naar 1 kant, kan ook heel goed. Als ze hiervan geneest, trekt dat waarschijnlijk wel weer weg.
Heel veel sterkte ermee.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 16:39

Hoi,

Het schijnt toch geen hersenvliesontsteking te zijn,nu wachten tot dat ze de mri scan gaan maken...Nog even afwachten dus..

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:13

Mijn paard vertoonde ongeveer hetzelfde gedrag. Alleen liep bij hem eten en water uit zijn ene neusgat. Na onderzoek bleek dat hij een lichte hersenbloeding heeft gehad. Hij is nu bijna weer normaal. Heeft een wat scheve lip en loopt een beetje slingerend, maar verder zie je niks aan hem.
Hopelijk is het bij jouw paard niks ernstigs. Sterkte!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 19:35

haboshof schreef:
Mijn paard vertoonde ongeveer hetzelfde gedrag. Alleen liep bij hem eten en water uit zijn ene neusgat. Na onderzoek bleek dat hij een lichte hersenbloeding heeft gehad. Hij is nu bijna weer normaal. Heeft een wat scheve lip en loopt een beetje slingerend, maar verder zie je niks aan hem.
Hopelijk is het bij jouw paard niks ernstigs. Sterkte!

Volgende week wordt de mri scan gedaan,dan kijken ofdat daar wat uitkomt..Misschien is het idd ook wel iets van een hersenbloeding.Ik ben blij als ik weet wat het is. Voel me zo machteloos nu ik niet weet wat ze precies heeft. Zit constant in die onzekerheid..Maar nog ff de tijd uitzitten tot de mri scan..en dan zal ik het hopelijk weten wat ze precies heeft..

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:09

Vandaag hebben ze de mri scan gemaakt...Ondertussen belde ze mij ze bleek een hersentumor te hebben(al best wel groot). Ze konden het niet behandelen .Er kon niks meer aan gedaan worden ..Voor die mri scan moest ze onder narcose..Ze hebben haar er niet meer uit gehaald...Ze hebben haar geeuthaniseerd met mijn toestemming... Ik ben er egt kapot van .Ze was voor mij alles.Mijn lieve paardje..Er is egt een deel van mijn leven bij me weggerukt..

Lieverd ik hou van je!!!En ik zal je nooit maar dan ook echt nooit vergeten!!! We hebben een geweldige leuke tijd samen gehad..Je zit voor altijd op een veilige diepe plek in mijn hart!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:13

jeetje wat een verhaal.

hoe oud was ze en heb je haar lang gehad?

heel veel sterkte met dit grote verlies......

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:19

Ze was 10 jaar en ik had haar 7 jaar en 3 maanden..Dankjewel voor je steun..

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:55

Ach wat erg. Veel sterkte toegewenst!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 18:31

dank je...het is echt een heel groot verlies:(